Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.05.2014 22:55 - Вода и огън
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 2658 Коментари: 14 Гласове:
15

Последна промяна: 18.05.2014 08:33

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Безсилие за плач,
безсилие за болка.
И кой да предположи,
че ще тече душата като лава,
а слънцето отгоре ще и праща
милост разточителна
като за стогодишен лед 
от Хималаите
додето свикнеш цялата,
а и очите ти,
че те обича огънят.
И ето - тя, реката
ражда болки 
по сто милиона 
в единица време,
и думи много ражда в пътя си,
но точно тя, реката 
някога съвсем замлъква,
за да послуша
рибите какво приказват.
А те усмихнати и ококорени
разказват свои тайни винаги.
Сурови водни тайни,
но и винаги спасителни,
защото ги е срам от слънцето,
надничащо смирено в тях,
да бъдат тъжни и уплашени.



 




Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - пристрастена съм към стиховете ти.
18.05.2014 11:26
защото ги е срам от слънцето,
надничащо смирено в тях,
да бъдат тъжни и уплашени.
.........
толкова са дълбоки и философски, че няколко прочета са недостатъчни.
жалко, че читателите обичат по- лежерна поезия.
цитирай
2. sestra - Да :) Много читатели - малко почитатели. Може би им горчи...
18.05.2014 12:12
Понякога се натъжавам, но за кратко, защото ми е ясно, че написаното достига своята цел при всички обстоятелства. Благодаря на теб и другите няколко четящи ме със сърце и когато няма коментари. Какво пък, днес този стих нека бъде за теб.
цитирай
3. megg - Разказват рибите
18.05.2014 14:27
"Сурови водни тайни", стига да умеем да ги послушаме - седнали на брега на себе си. Дори само сянка на риба да пробяга в нас... хубаво е. Спасително.
Силно стихотворение! А тези стихове си ги скътвам като тайна от водата:

И кой да предположи,
че ще тече душата като лава
(...)
но точно тя, реката
понякога съвсем замлъква,
за да послуша

Поздрав, Сестра!
цитирай
4. sestra - Поздрав, скъпа Мег :)
18.05.2014 15:18
megg написа:
"Сурови водни тайни", стига да умеем да ги послушаме - седнали на брега на себе си. Дори само сянка на риба да пробяга в нас... хубаво е. Спасително.
Силно стихотворение! А тези стихове си ги скътвам като тайна от водата:

И кой да предположи,
че ще тече душата като лава
(...)
но точно тя, реката
понякога съвсем замлъква,
за да послуша

Поздрав, Сестра!


Седнали на брега на себе си - това пък аз ще си запазя от теб. Благодаря ти <3
цитирай
5. martiniki - да...рибите,
18.05.2014 20:26
които тъй бъбриво си мълчат о о ооо ооо о о ооо о

слънцето е способно и водата да направи лека и разговорлива

Да те обича огънят, вода!:)
цитирай
6. sestra - :D Благодаря ти и подобно ооо ооооо о о
18.05.2014 21:19
martiniki написа:
които тъй бъбриво си мълчат о о ооо ооо о о ооо о

слънцето е способно и водата да направи лека и разговорлива

Да те обича огънят, вода!:)


С ръце, прегръщащи към теб съм.
цитирай
7. martiniki - ... съм въздух и със всичките стихии се сливам с радост
18.05.2014 22:39
прегръдка, сестрице
цитирай
8. sestra - . . . съм въздух и със всичките стихии ...
18.05.2014 23:52
martiniki написа:
... съм въздух и със всичките стихии се сливам с радост. прегръдка, сестрице

Правим стихотворение, да отбележа :)
цитирай
9. faktifakti - благодаря, приемам всеки подарък с огромна радост, особенно духовните.
19.05.2014 11:56
sestra написа:
Понякога се натъжавам, но за кратко, защото ми е ясно, че написаното достига своята цел при всички обстоятелства. Благодаря на теб и другите няколко четящи ме със сърце и когато няма коментари. Какво пък, днес този стих нека бъде за теб.

цитирай
10. sestra - Моля :)
19.05.2014 12:17
faktifakti написа:
sestra написа:
Понякога се натъжавам, но за кратко, защото ми е ясно, че написаното достига своята цел при всички обстоятелства. Благодаря на теб и другите няколко четящи ме със сърце и когато няма коментари. Какво пък, днес този стих нека бъде за теб.


Радвам се и аз.
цитирай
11. makont - С уникалната си чувствителност изпращаш
19.05.2014 23:23
красиви послания. Рибите могат да говорят, когато реката замлъкне. Във водата всичко е тишина и хармония, няма предателства. Но какво е водата без слънчевия лъч? С огненото докосване, "милост разточителна", придобиваш толкова бистра визия за това, че си толкова дребен и зависим, въпреки че светлината и прозрачността може да доведе до необратими загуби. Поздрави от мен, страхотно е! И извинявай, ако не съм те разбрала пак, просто такава е моята интерпретация.
цитирай
12. sestra - Мая...
20.05.2014 19:13
makont написа:
красиви послания. Рибите могат да говорят, когато реката замлъкне. Във водата всичко е тишина и хармония, няма предателства. Но какво е водата без слънчевия лъч? С огненото докосване, "милост разточителна", придобиваш толкова бистра визия за това, че си толкова дребен и зависим, въпреки че светлината и прозрачността може да доведе до необратими загуби. Поздрави от мен, страхотно е! И извинявай, ако не съм те разбрала пак, просто такава е моята интерпретация.

защо, правилно си разбрала. А това " въпреки че светлината и прозрачността може да доведе до необратими загуби" не съм го имала предвид. Може и така да е. Изморена съм до смърт, иначе бих ти потърсила песен.Извини ме.
цитирай
13. flymore - Много харесах!
21.05.2014 00:17
Суровите водни тайни, като сълзите, след които настъпва облекчаваща тишина...
Поздрави и спокойна нощ!:)
цитирай
14. sestra - Радвам се много, flymore
21.05.2014 08:11
flymore написа:
Суровите водни тайни, като сълзите, след които настъпва облекчаваща тишина...
Поздрави и спокойна нощ!:)


и благодаря, че си ме посетила. Щастлив нов ден, празник на Св. Св. Константин и Елена.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2592001
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930