Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.08.2013 23:11 - Холограма
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 2301 Коментари: 10 Гласове:
18

Последна промяна: 15.08.2013 00:42

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

Метеорите са фасове, които небесни алкохолици хвърлят в небесната тава, където е било сготвено жертвеното небесно агне от старите небесни сили за сближаване с новите... Вече май казах кои са те. Което не е много сигурно, но то пък кое е сигурно? Когато гледате към тях в небето, почти изкълчвайки си шийни прешлени, вие си повтаряте и повтаряте някакви желания, каквито ви хрумнат. В повечето случаи ви хрумват обаче разни неща, които не сте много мислили или поне не на първо място. Това е много досадно, изтощително, фасовете се стрелкат като бесни, а вие все така превъртате едно никакво, омърляно от употреба желание в главата си точно като хамстер в колело - безнадеждно последователно... последователно безнадеждно. Знае, че трябва да направи нещо в краткото си хамстерско животче и прави единствената възможна глупост за момента. Впрочем имали сме в къщи хамстерче и то притежаваше изключителна воля за свобода. Десетина пъти бяга от аквариума, живя с дни в ъгъла на стаята и направи няколко внушителни опита да си стегне собствена миша къща. Умря внезапно и още не знам, при тази негова енергичност, дали умря по генетична причина, те всички живеят кратко или от незадоволената си потребност по волен живот. Отклоних се за хамстера, защото ние много приличаме на него по това неконтролирано проявяване на воля на всяка цена и особено когато не е нужна. И ако волята отличава човека от хамстера, то е в полза на хамстера. Той съхранява енергията си автентична въпреки затвора и никога не изменя на целта. Човешката воля е много по-призрачна - тя мени лицето си, а значи, че човек вижда свободата си в много цели. И още - тя е слаба. Постоянният ток на мислите я превръща освен в хилядолика, и в променлива величина. Просто някаква си проява на чувство, едно от безброя. Така мислите, без да са много важни за живота реално ( почти винаги има несъвпадение на подходящ момент с подходяща мисъл, спомняме си нас, вперили очи в небесните фасове и почти безумно повтаряйки някакво случайно изречение) поемат управлението и от тук нататък волята е свършена, насечена на дърва за огрев, накъсана на парцали за чистене или пък за пачуърк одеялце, сготвена на вкусни манджички, сгъната в скрин за после. Всичко трябва, всичко искам, искам, искам, искам, искам... да де, точно това исках да кажа - искам е достатъчна дума за желание. Другите са излишни, объркват. Исках да кажа "искам" и това е вече твърде много за волята, твърде достатъчно за да и отдадеш почести, докато гледаш просветващата небесна тава със  светулкаши трошици из нея. Затова онази нощ на Персеидите се отказах да въртя уплашени изречения в главата си и се върнах към онова искам, заради което съществувам, и не само аз, и не само хората преди и след мен, а заради което всички сме. И поисках преди, за да има след. Не е ли логично? Иначе закъде с рояци желания, вече няма въздух, сърцата не издържат.  Един ден хамстерчето се сви да спинка и повече не скочи на крака. Намерихме го бяло на кравайче, почти светещо. Гледах го дълго, исках да стане. Исках. Но то нямаше вече сърце. Моторчето му беше спряло. С всички става така. Моторчетата спират, а волята остава да свети свободна и подобно фасове на развеселени небесни пияници хвърчи някои нощи с още много други воли на други същества със спрели моторчета. Хиляди "искам" се стрелкат по небето и чезнат, а долу на групички и сами, с часове хората се взират в тях и повтарят с покъртително упорство изречения, които никога досега не са им хрумвали. После се случват най-различни неща, желани или не. Ха-ха... какъв свят!...





Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. tit - изначално всички бозайници са били мишкоподобни...
14.08.2013 23:51
Когато се сблъскат много искания за свобода, може би избухва нова вселена
Впрочем, човек рядко знае какво иска, когато иска...
цитирай
2. sestra - Ами то не е лесно
15.08.2013 10:36
по земята. Ти се беше загубила, май при извора си била, а? :)
цитирай
3. megg - Да, какъв свят!
15.08.2013 15:16
Хубави послания - през тъжното, на тънкото ръбче между сериозното и иронията ...
И тези фасове на небесните весели алкохолици!
Поздрав, Сестричке! :)

цитирай
4. makont - ...Воля на всяка цена,
15.08.2013 19:28
особено, когато не е нужна. Знаеш ли и аз си имах хамстер, казваше се Хапалампи. Сега и то е светещо кравайче. Нищо не искам Сестричке, едно единствено Искам, но никога не му идва времето. Усмивки!
цитирай
5. sestra - Радвам се, че повървя по ръбчето, Мег! :)
15.08.2013 22:55
megg написа:
Хубави послания - през тъжното, на тънкото ръбче между сериозното и иронията ...
И тези фасове на небесните весели алкохолици!
Поздрав, Сестричке! :)



Поздрав от сърце!
цитирай
6. sestra - Ще дойде, Мая...
15.08.2013 22:57
makont написа:
особено, когато не е нужна. Знаеш ли и аз си имах хамстер, казваше се Хапалампи. Сега и то е светещо кравайче. Нищо не искам Сестричке, едно единствено Искам, но никога не му идва времето. Усмивки!


Нали виждаш - сбъдването следва особена логика. Ти постоянно ме подсещаш да се усмихвам. Сега пък аз ще те подсетя да вярваш, идва времето за всичко, само търпение :)
цитирай
7. faktifakti - интересни размисли си имала в нощта на персеидите.
16.08.2013 11:52
и аз видях няколко.
прегръдки.
цитирай
8. sestra - По-точно нищо не мислех
16.08.2013 12:43
faktifakti написа:
и аз видях няколко.
прегръдки.


и се зверех в небето, после са се формирали тез размисли. Няколко и аз.
цитирай
9. demograph - Като за пушач, небесните ти фасове ме втрещиха!
16.08.2013 18:20
И аз си имам любима матафора с фасове - наричаме така едни цветенца, които, когато опадват се свиват на фасчета и жена ми ме навиква, че пак съм пушил в цветната градина. Така, за кратко се изкушавах да хвърля фас без да мисля и тяхната имитация скриваше немарливостта ми. После се засрамих и сега само нежните тела на бившите цветове се белеят в тревата, като фасове. Но не са.
Красиво мислите и пишете. Завиждам ви.
цитирай
10. sestra - То и мен ме втрещиха като непушач,
16.08.2013 19:49
demograph написа:
И аз си имам любима матафора с фасове - наричаме така едни цветенца, които, когато опадват се свиват на фасчета и жена ми ме навиква, че пак съм пушил в цветната градина. Така, за кратко се изкушавах да хвърля фас без да мисля и тяхната имитация скриваше немарливостта ми. После се засрамих и сега само нежните тела на бившите цветове се белеят в тревата, като фасове. Но не са.
Красиво мислите и пишете. Завиждам ви.


но се оставих на идеята къде ще ме отнесе. Сравнението ти е интересно и също предизвиква размисли :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2592581
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930