Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.01.2016 12:43 - И ако любов нямам, значи нищо нямам*
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 9458 Коментари: 30 Гласове:
21

Последна промяна: 13.01.2016 12:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 
image


Въпрос за размисъл:
Има ли нещо, срамно, недостойно
или неправилно в любовта***?

От днес ще стъпвам още утрини
по кървавите дири на липите си
и повече не ще настъпи маят им
в подножията им съвсем разголени.

А горе слънцето ще реже тягостно,
размахал ятагана полу-горестно
последните човешки дни на някого
в когото клоните им се насочиха.

От днес ще виждам още утрини
човеци видимо добронамерени,
и ще усещам лекото им перване
с дълбоко охладена непорядъчност**.

13.1.2015


*Първо послание на Апостол Павел до Коринтяни
**В клипа може да бъде проследена една от най-недалновидните и нестратегически идеи, възникнали в човешки мозък - идеята за ненамеса в конфликт, който се разиграва пред очите ти.
*** Място за описание на разбирането ви за какво е това любов.





Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - Наистина любовта е велика сила на ...
13.01.2016 13:11
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?
цитирай
2. getmans1 - Като не задава въпроси, глупако !!!
13.01.2016 15:51
kvg55 написа:
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?

цитирай
3. slavimirgenchev1953 - Християнските ценности и дободетели, върху които
13.01.2016 17:16
- независимо дали сме вярващи или не - лежат в основата на европейската цивилизация с всичките й възходи и падения, вкл. стогодишни войни, революции, реставрации, реформации, просвещения, -изми и чумни епидемии.
Но откакто падна Берлинската стена, започна разпространение не на демокрацията, а на комунизма по простата логика, че лошият пример е по-заразителен. На това се дължи и възходът на ислявиарството, това продържение на световната пролетарска революция. Откакто комунистите взеха да влизат в църкви, християнското начало се изопачи и деформира. Дано все пак основната характеристика на християнството - възкресението - надмогне разрухата.
цитирай
4. stela50 - Любовта наистина е велика сила...
13.01.2016 17:28
но нищо на този свят не е абсолютно, а и не би могло да се съпоставя
с други чувства, идеи и критерии на поведение по абсолютен начин.
Всеки ден от съвремието ни дава примери за ненамеса в конфликт,
който се разиграва пред очите на групи хора... и те всички биха
се възмутили, ако трябва да говорят на тази тема. Противоречиви
са отговорите и по различни поводи, свързани с темата за Любовта...
Химните на Любовта никога не могат да бъдат правила, закони
или крайни съждения - винаги има обективно и субективно, мъдро,
философско, истинско... и т.н. Темата е огромна, това са само мои
мисли, свързани със стихотворението и клипа - на прима виста.
Да, Любовта е най-големият дар от Бога... "Висотата на добродетелите
в чудеса, в мъдрост, в живот... без любовта - е нищо!"
... в душата на всеки човек е скрита любовта - тя е онзи свещен огън,
който поддържа сърцата ни живи...
Но дали любовта към ближния може да се приме като абсолютна норма...
В любовта, такава, каквато е - без превъзнасяне и суперлативи, от моята камбанария погледнато няма нищо срамно, недостойно или неправилно.
Хареса ми написаното и предизвикателство на постинга.
Поздрави !
цитирай
5. batogo - !!!:))) Поздравления, sestra!
13.01.2016 17:47
Перфектно! Наистина Любовта е вътрешната светлина на всичко останало!
цитирай
6. sestra - Това ми прилича на
13.01.2016 19:52
kvg55 написа:
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?

приветливост и ум без любов. Ако имаше нужда да ходим до небесата, за да научаваме що е тя, любовта, щяхме да сме оня свят, не този.
цитирай
7. sestra - Въпросите са нещо добро,
13.01.2016 19:57
Като не задава въпроси, глупако !!!
getmans1 написа:
kvg55 написа:
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?



стига да са чистосърдечни.
цитирай
8. sestra - Възкресението винаги си е било
13.01.2016 20:04
slavimirgenchev1953 написа:
- независимо дали сме вярващи или не - лежат в основата на европейската цивилизация с всичките й възходи и падения, вкл. стогодишни войни, революции, реставрации, реформации, просвещения, -изми и чумни епидемии.
Но откакто падна Берлинската стена, започна разпространение не на демокрацията, а на комунизма по простата логика, че лошият пример е по-заразителен. На това се дължи и възходът на ислявиарството, това продържение на световната пролетарска революция. Откакто комунистите взеха да влизат в църкви, християнското начало се изопачи и деформира. Дано все пак основната характеристика на християнството - възкресението - надмогне разрухата.

единствената мярка за живия и непобедим дух на християнството, дори и встрани от ревностното спазване на ритуалите например. То разделя, за да обедини в смирение и любов. Така, че вярвам в това.
цитирай
9. sestra - Апостол Павел в своята гениална творба
13.01.2016 20:07
stela50 написа:
но нищо на този свят не е абсолютно, а и не би могло да се съпоставя
с други чувства, идеи и критерии на поведение по абсолютен начин.
Всеки ден от съвремието ни дава примери за ненамеса в конфликт,
който се разиграва пред очите на групи хора... и те всички биха
се възмутили, ако трябва да говорят на тази тема. Противоречиви
са отговорите и по различни поводи, свързани с темата за Любовта...
Химните на Любовта никога не могат да бъдат правила, закони
или крайни съждения - винаги има обективно и субективно, мъдро,
философско, истинско... и т.н. Темата е огромна, това са само мои
мисли, свързани със стихотворението и клипа - на прима виста.
Да, Любовта е най-големият дар от Бога... "Висотата на добродетелите
в чудеса, в мъдрост, в живот... без любовта - е нищо!"
... в душата на всеки човек е скрита любовта - тя е онзи свещен огън,
който поддържа сърцата ни живи...
Но дали любовта към ближния може да се приме като абсолютна норма...
В любовта, такава, каквато е - без превъзнасяне и суперлативи, от моята камбанария погледнато няма нищо срамно, недостойно или неправилно.
Хареса ми написаното и предизвикателство на постинга.
Поздрави !

не е показал любовта като "но". Благодаря за твоите размисли, които ценя, Таня и честит Имен ден на патеричка!
цитирай
10. sestra - Благодаря и на теб, Огняне.
13.01.2016 20:08
batogo написа:
Перфектно! Наистина Любовта е вътрешната светлина на всичко останало!

Както пише Лао Цзъ - празнотата в барабана, без която той не би издал ни звук или вътрешността на гърнето, която го прави полезно.
цитирай
11. getmans1 - Дори и глупавите и заядливите ли? ... И тоя заядливец не знае що е любов освен секса с каквото и да е, или ръкоблудството...
13.01.2016 20:10
sestra написа:
Като не задава въпроси, глупако !!!
getmans1 написа:
kvg55 написа:
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?



стига да са чистосърдечни.

цитирай
12. luky - !!!
13.01.2016 20:31
Хубаво е, сестро!
цитирай
13. sestra - За усещащия любовта като незапълнена празнота
13.01.2016 20:38
Дори и глупавите и заядливите ли? ... И тоя заядливец не знае що е любов освен секса с каквото и да е, или ръкоблудството...
getmans1 написа:
sestra написа:
Като не задава въпроси, глупако !!!
getmans1 написа:
kvg55 написа:
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?



стига да са чистосърдечни.


е трудно да долови нейната целокупност. Гет, моля бъди по-милостив към коментиращия КВГ, за да успее и той сам да прояви повече милост към себе си...
цитирай
14. sestra - Благодаря, Лъки,
13.01.2016 20:55
luky написа:
Хубаво е, сестро!


радвам се.
цитирай
15. getmans1 - Ми, Сестра, ща те послушам, ... те и без това ни стиковат, къде трябва и не трябва та чак ми става неудобно ...
13.01.2016 21:10
sestra написа:
Дори и глупавите и заядливите ли? ... И тоя заядливец не знае що е любов освен секса с каквото и да е, или ръкоблудството...
getmans1 написа:
sestra написа:
Като не задава въпроси, глупако !!!
getmans1 написа:
kvg55 написа:
Наистина любовта е велика сила на земята. На небето незнам, не съм бил там.
Но как робът да възлюби господаря си?
Как ограбеният да възлюби грабителя си?
Как насиления да възлюби насилника си?
Как убитият да възлюби убиеца си?
Как ...?



стига да са чистосърдечни.


е трудно да долови нейната целокупност. Гет, моля бъди по-милостив към коментиращия КВГ, за да успее и той сам да прояви повече милост към себе си...


... и ще бъда веч простак щом някой не разумява;

„От днес ще виждам още утрини
човеци видимо добронамерени,
и ще усещам лекото им перване
с дълбоко охладена непорядъчност**.“

... а пък може и да бъда милостив, ако след ръкоблудство или содомия каже, Господи прости!

Хубава вечер, Сестра и прости на идиота /т.е. мен/!

цитирай
16. donchevav - Аз съм за посланието на Апостол П...
13.01.2016 21:24
Аз съм за посланието на Апостол Павел. И всичко в табличката е вярно. :))))))
А стиховете и клипчето са ми твърде болезнени - заради демонстрираната студенина и индиферентност на обкръжението. Липсва любов.
Поздрави, Стани!
цитирай
17. sestra - Гет, ти си добър и справедлив човек.
13.01.2016 21:39
Това е една добра причина за единомислие. Пожелавам на повече хора да се стиковат с теб :)
цитирай
18. sestra - Благодаря, Вени :)
13.01.2016 21:41
donchevav написа:
Аз съм за посланието на Апостол Павел. И всичко в табличката е вярно. :))))))
А стиховете и клипчето са ми твърде болезнени - заради демонстрираната студенина и индиферентност на обкръжението. Липсва любов.
Поздрави, Стани!


Не може да липсва любов. Но знак внимание за игнорирането и.
цитирай
19. getmans1 - То и аз така мисля :))) и аз, им пожелавам .... :)))
13.01.2016 21:58
sestra написа:
Това е една добра причина за единомислие. Пожелавам на повече хора да се стиковат с теб :)


... Пожелавам ти, и ти да заспиш усмихната Сестра! / ако минеш в моя блог ще ти е, гарантирано!/
цитирай
20. siainia - Виждаш съм
13.01.2016 23:08
Че любовта може да се постига с чародейство!
цитирай
21. sestra - Лека и на теб.
13.01.2016 23:52
getmans1 написа:
sestra написа:
Това е една добра причина за единомислие. Пожелавам на повече хора да се стиковат с теб :)


... Пожелавам ти, и ти да заспиш усмихната Сестра! / ако минеш в моя блог ще ти е, гарантирано!/

цитирай
22. sestra - Съжалявам,
13.01.2016 23:53
siainia написа:
Че любовта може да се постига с чародейство!

не разбрах коментара Ви.
цитирай
23. faktifakti - предателството
14.01.2016 01:04
хубав философски стих си сътворила
цитирай
24. sestra - Благодаря ти.
14.01.2016 08:58
faktifakti написа:
хубав философски стих си сътворила


То е самопредателство. А липите с корени без нито един клон си стоят, кърваво свидетелство. Наблюденията ми показват, че те си пускат нови клони, оцеляват, но тези клони никога повече не цъфтят. Дърветата са горд народ.
цитирай
25. roden - за любовта
15.08.2016 17:03
"Има ли нещо, срамно, недостойно
или неправилно в любовта***?"

Има. Много срамни, недостойни, неправилни неща има в любовта. В нашата, човешката любов. Не говоря за любовта, за която ап. Павел е казал великите си думи. Тя е с главна буква и поради това рядко се среща. Пиша като човек, който е минал през любови, като човек през който са минали любови. Огнени, опожаряващи... пустиня. Е, не са много, иначе нямаше да оцелея. С месеци, с години съм мислил върху преживяното, обвинявал съм, обвинявал съм се, роптаел съм, смирявал съм се, дълго време тежко от самота и няколко минути леко поради нея. Какво ли не, какво ли не. И онова "Къде сгреших?" Не зная как по-правилно да се изразя, защото ако кажа, че съм разбрал грешката си, ще излъжа. Или по-точно разбрал съм я, но вътрешното ми влечение към нея продължава. Егоцентризма. В това е грешката. Грешката, поради която всяка любов е осъдена рано или късно на провал. Или поне на бавно, тягостно замиране. До края. Егоцентризмът не е само в отявления егоизъм. Последният даже рядко се среща. Егоцентризмът най-вече е изключително рафиниран, незабележим, като дори е приел общовъзприети и желани форми. Тук не е мястото, където да правя обстоен анализ на тази вътрешна същност на почти всички хора, но само ще кажа, че ние поставяме себе си в центъра на всичко. Дори и когато се раздаваме за другия или другите, ние пак го правим, фино го правим заради себе си. А любовта, истинската любов, е в пълното лишаване, самолишаване от себе си. Това е вече така труднопредставимо, камо ли изпълнимо. Почти всички сме натровени от "Аз" и тази отрова навлиза и разгражда всяка наша връзка с друг, най-вече любовната, защото тя е и най-чувствителна. Затова и всички стихове, песни, творби, посветени на любовта, са все с драматичен или трагичен заряд. Пътят към любовта е път без себе си, път, за който говори ап. Павел. А той е човек, значи любовта за хората е мисия възможна.
цитирай
26. sestra - roden,
15.08.2016 18:54
Също мисля ,ч е е възможна. Да, труден е този път, но друг път няма. Не можем да не приемаме лично цялата драма, затова казваш "път без себе си", но не съм съвсем сигурна в това, защото доброволното оставяне на аза има стойност, а насила изтръгването му - не. и като цяло - има един мотив на волята, личната воля, без която всичко остава далечно и неразбрано. Не разбирам много, но знам едно нещо със сигурност. От тази страна на живота има много неща - гняв, тревпга, болка, лъжа, безпоощност, безнадеждност и по малко от тази измъчена любов. А от другата... там има само любов. Всичко останало, дори когато е заемало времето на цялото съществуване, изчезва като дим след смъртта. Но този път не може да бъде извървян с подскоци. Единствнеият начин да го вървим е пеша през огън и вода и да не спираме. Може би това е решението. Анализите все пак не са решение. Може би твърде много драматизираме върху болезнеността, а тя е необходимост - цената на всеки отрязък безоблачно съществуване е болка.
цитирай
27. roden - roden - sestra
15.08.2016 19:47
Да, анализите не са самото решение, но без тях няма правилно решение. Без анализ, без да се намери сила за безжалостен анализ, грешката се повтаря и то по-горчива. Ако пак не се осмисли, тя се потретва и т.н. до катастрофа. Разбира се, любовта не е наука, не е емпиризъм, не е податлива и най-гранитната логика, защото тя е единственото небесно на земята и в нас, но все ако не тя, то пътя към нея подлежи на анализ. Иначе ще се отклоним към миражи.
цитирай
28. sestra - Роден, :)
15.08.2016 20:33
Да, вероятно е така.
цитирай
29. roden - Сестра
15.08.2016 21:00
Добре, спирам :))
Най-случайно попаднах в блога ти. Прочетох някои твои стихове. Харесаха ми. Даже много. Живи, тръпчиви.
:)
цитирай
30. sestra - Добре, спирам :)) Най-случайно ...
15.08.2016 21:24
roden написа:
Добре, спирам :))
Най-случайно попаднах в блога ти. Прочетох някои твои стихове. Харесаха ми. Даже много. Живи, тръпчиви.
:)

Много ми харесва това - живи и тръпчиви .Благодаря, Роден. Заповядай отново когато решиш. А взаимоотношенията между двама близки, наречени любов ще бъдат според мен винаги трудни ако няма какво да правят заедно, за да забравят да мислят за тези отношения. Тогава би било по-лесно.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2583497
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930