Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2015 22:07 - Морковена торта
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 4312 Коментари: 20 Гласове:
16

Последна промяна: 08.06.2015 08:06

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Тази идея се почувства у дома си при мен, което е странно, тъй като рядко спазвам точно рецептите, докато готвя. Досега съм я правила 3 пъти и децата ми, които се мръщят и на добрите ми ястия я приеха много добре. Тук я публикувам специално за Хлорис, на която обещах рецептата. Естествено ще се радвам и други да я опитат като имам предвид, че този блог спря да публикува и настоящият  пост е само едно приятно изключение.
 Ето какво се случва...
 
За блатовете са нужни:
1 ЧАША (125г) пълнозърнесто, а може и бяло, както и бяло с примеси от други видове
 БРАШНО
3/4 ЧАША (95 г) натрошени БИСКВИТИ - пълнозърнести или просто чаени
3/4 Ч.Л. СОДА ЗА ХЛЯБ
1 БАКПУЛВЕР
3/4 Ч.Л. ТРАПЕЗНА, МОРСКА ИЛИ ХИМАЛАЙСКА СОЛ
1 1/2 Ч.Л. КАНЕЛА НА ПРАХ
1/4 Ч.Л. ИНДИЙСКО ОРЕХЧЕ смляно
3/4 Ч.Л. СМЛЯН ДЖИНДЖИФИЛ
3/4 Ч.ЧАША (150 Г) БЯЛА ЗАХАР
3/4 Ч.ЧАША (145Г) КАФЯВА ЗАХАР
3/4 Ч.ЧАША + 3 СУП. Л. МАЗНИНА - ТОПЕНО МАСЛО ИЛИ ОЛИО
3 ГОЛЕМИ ЯЙЦА
3 Ч. ЧАШИ НАСТЪРГАНИ МОРКОВИ (ОК. 360 Г)

За крема:
455 Г (3 1/2 пакетчета) КРЕМА СИРЕНЕ, МОЖЕ И ДРУГИ ВИДОВЕ крем сирене. Българското има киселеещ вкус, което много ми допадна.
1 ЧАША (230 Г ) МАСЛО на стайна температура
2 ЧАШИ (240 Г) ПУДРА ЗАХАР
2 Ч. Л. ВАНИЛИЯ

Как я правим:

В голяма купа се омесват брашното, бисквитите, содата, бакпулвера, канелата, джинджифила и индийското орехче. В по-малка купа се смесват двата вида захар, маслото и яйцата до гладка гъста смес. После настърганите моркови. Добавяме мократа смес към сухата докато брашното изчезне напълно. Тази смес се разделя на 3 и всеки блат се пече върху хартия или по-добре не, ако мен питате, само намаслена тава за около 15 -18 мин. Блатът трябва да остане мек при изпичането, за което основен принос имат морковите, които сами ще се уверите, придават неописуем вкус и мекота. И за скептичните - след изпичането няма да ги усетите. Оставете го за 5 мин. преди да го извадите.
 И го поставете за основа на тортата.

Кремът се прави така:
Разбивате хубаво крема сиренето с маслото докато се обединят и бухнат. Може на ръка, може и с миксер. Добавя се пудрата захар и канелата и се доразбива добре. 
 После е лесно. Една трета от крема се разнася равномерно върху първия блат. Друга - върху втория и последната покрива цялата торта. Значи тя, тази последна част е добре да е малко повече. И ЗАБРАВИХ ДА ВИ КАЖА, ЧЕ мъничко от смлените бисквити си оставяме за украса на тортата така, както се вижда на снимките в оригиналната публикация. Още след охлаждането в хладилника тортата е готова и вкусът и е прекрасен, а на втория и третия ден, става дори още по-нежен и богат. Такава беше реакцията на всички, които я опитаха при все, че и този път проявих лека недисциплинираност при спазването на продуктите. Това го казвам, за да знаете, че може да променяте в относителна степен някои съставки, но не и морковите! Ами това е :) Пишете ми ако си я направите и ви хареса. 
А сега - музика!












  






Тагове:   морковена торта,


Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. getmans1 - Мама, ужас !!! Ще стоя, гладен!
07.06.2015 23:12
Мама, ужас !!!
Ще стоя, гладен!
цитирай
2. erato7 - Суперски изглежда! Не мога да си ...
07.06.2015 23:20
Суперски изглежда!
Не мога да си представя вкуса й.
Ще се пробвам да я направя.
Музиката, която предлагаш в твоите постинги винаги ми е харесвала, sestra!
Благодаря ти!
цитирай
3. sestra - (Y) :D
07.06.2015 23:37
getmans1 написа:
Мама, ужас !!!
Ще стоя, гладен!


Много добре. Да има за другите :)
цитирай
4. sestra - Радвам се за музиката много :)
07.06.2015 23:39
erato7 написа:
Суперски изглежда!
Не мога да си представя вкуса й.
Ще се пробвам да я направя.
Музиката, която предлагаш в твоите постинги винаги ми е харесвала, sestra!
Благодаря ти!


Да, и аз не си представях вкуса, но се получи красива неочакваност. Опитай, Ерато :)
цитирай
5. donchevav - Много ми хареса начинът, по който ...
08.06.2015 00:13
Много ми хареса начинът, по който представяш рецептата, Стани! Тази торта ми се струва много подходяща за женско парти, а ми се очертава такова другата събота:))) Ще опитам да я направя и ще ти пиша за ефекта, разбира се! Успешна седмица! Поздрави!
цитирай
6. sestra - Радвам се, Вени, че те заинтригувах :)
08.06.2015 08:03
donchevav написа:
Много ми хареса начинът, по който представяш рецептата, Стани! Тази торта ми се струва много подходяща за женско парти, а ми се очертава такова другата събота:))) Ще опитам да я направя и ще ти пиша за ефекта, разбира се! Успешна седмица! Поздрави!


Изпълнението изглежда може би трудна работа заради повечето съставки, но ще те изненада лекотата. И особено морковите и крем сиренето. Успех! Очаквам отзива :)
цитирай
7. hloris - Благодаря ти,сестричке! :)
08.06.2015 14:02
На мен ми звучи много,много вкусно,особено с този вкусен крем,защото в къщи обожаваме сирената под каквото и да било форма.
Интересно какъв ще е вкуса на блатовете с тези апетитно настъргани морковчета?!

Рецептата ми идва тъкмо навреме,защото Теди има рожден ден след една седмица,
и ще се опитам да я направя,но малко ме плашат тези блатове,в смисъл печенето им.
Дано успея да се справя този път!
Много апетитно изглежда в оригиналната рецепта,дано и аз постигна същия ефект.
Благодаря ти още веднъж за рецептата,идва ми тъкмо на време,като по поръчка!
Поздрави сърдечни от една приятелка! :))
цитирай
8. sestra - Вкусът, Хлорис, както писах, за мен е
08.06.2015 17:05
hloris написа:
На мен ми звучи много,много вкусно,особено с този вкусен крем,защото в къщи обожаваме сирената под каквото и да било форма.
Интересно какъв ще е вкуса на блатовете с тези апетитно настъргани морковчета?!

Рецептата ми идва тъкмо навреме,защото Теди има рожден ден след една седмица,
и ще се опитам да я направя,но малко ме плашат тези блатове,в смисъл печенето им.
Дано успея да се справя този път!
Много апетитно изглежда в оригиналната рецепта,дано и аз постигна същия ефект.
Благодаря ти още веднъж за рецептата,идва ми тъкмо на време,като по поръчка!
Поздрави сърдечни от една приятелка! :))


най-хубавата изненада, а за това как ще изпечеш блатовете не се притеснявай. Само отбелязвам, че на мен не ми се получи върху хартия. трябваше да отлепвам единия с мъка, та другите два ги опекох направо в намаслената тава и всичко беше ОК. Пекат се много бързо, тъй като не са особено дебели, но пък... ще видиш. Приятно готвене и хубав празник. Знам, че ще се получи :)
цитирай
9. megg - Изглежда много изкусителна
08.06.2015 18:49
и при четене на продуктите, и на външен вид. Непременно ще опитам,благодаря ти, Сестра! Надявам се идеята да се почувства у дома си и при мен. Когато прочетох каква е тортата, си представих, че е оранжева и си казах, че ще е голяма изненада за гостите ни. Преди години направих един цветен сладкиш ( агнеса ) и после зъбите на всички бяха цветни, малко страшни... изобщо се поизложих, но пък доста се забавлявахме.
Поздрав и пожелание за хубава юнска вечер! :)
цитирай
10. elineli - Малко
09.06.2015 15:33
триъгълниче и за мен, сестричке. Хубав този живот ... с всичките му сладости!*
цитирай
11. sestra - Непременно, тревичке,
09.06.2015 22:29
elineli написа:
триъгълниче и за мен, сестричке. Хубав този живот ... с всичките му сладости!*


заслужила си сладостта :)
цитирай
12. sestra - О, съжалявам, че съм пропуснала да ти отговоря, Мег,
10.06.2015 15:28
megg написа:
и при четене на продуктите, и на външен вид. Непременно ще опитам,благодаря ти, Сестра! Надявам се идеята да се почувства у дома си и при мен. Когато прочетох каква е тортата, си представих, че е оранжева и си казах, че ще е голяма изненада за гостите ни. Преди години направих един цветен сладкиш ( агнеса ) и после зъбите на всички бяха цветни, малко страшни... изобщо се поизложих, но пък доста се забавлявахме.
Поздрав и пожелание за хубава юнска вечер! :)


Далеч съм от безоблачна готвачка, макар да си имам своите върхове, а тази торта се оказа неочаквано лесна и бърза за мен. Успешно приготвяне и най-вече изяждане :)
цитирай
13. sestra - Здравей, Наде,
17.06.2015 19:14
изглежда съм изтрила вместо да пусна коментара ти. Та така с добрата платформа на сайта. Не ме разубеждавай, Наде. Достатъчно ми е. До тук съм тук :) Засега си почивам и от стихове, чета само. Бяхме на 14-ти в Копривщица за около час. Ксакто ми каза предварително, не стигна за нищо, но в мен се роди идея за друго нещо, което ще споделя с теб лично и тогава вероятно ще потърся някакво логистично съдействие от теб. Ще ти пиша. Във Фейсбук поствам снимки, каквито успяхме да направим за краткото време, жалко, че нещо ти се е объркало там, но вярвам скоро ще отмине. Бъди здрава иии... тортата е много добра. ;)
цитирай
14. malchaniaotnadejda7 - 13. sestra - Здравей, Наде,
18.06.2015 00:13
sestra написа:
изглежда съм изтрила вместо да пусна коментара ти. Та така с добрата платформа на сайта. Не ме разубеждавай, Наде. Достатъчно ми е. До тук съм тук :) Засега си почивам и от стихове, чета само. Бяхме на 14-ти в Копривщица за около час. Ксакто ми каза предварително, не стигна за нищо, но в мен се роди идея за друго нещо, което ще споделя с теб лично и тогава вероятно ще потърся някакво логистично съдействие от теб. Ще ти пиша. Във Фейсбук поствам снимки, каквито успяхме да направим за краткото време, жалко, че нещо ти се е объркало там, но вярвам скоро ще отмине. Бъди здрава иии... тортата е много добра. ;)

Стани, не се е изтрило, в предишния постинг е, пуснала си го. :) А, много се радвам, да, за кратко сте били. Затова ти казвам, че Блог,бг е по-добър и от ФБ :) Виж, и аз така си тръгнах веднъж, издържах има няма половин година и се върнах. До скоро!
цитирай
15. lucyfer - ...SESTRO...
03.07.2015 23:45
...OТКАЗВАМ ТОРТАТА...ЗА СМЕТКА НА МУЗИКАЛНИТЕ ПАРЧЕТА...
цитирай
16. sestra - О, радваш ме!, но за да не останеш гладен,
05.07.2015 16:15
lucyfer написа:
...OТКАЗВАМ ТОРТАТА...ЗА СМЕТКА НА МУЗИКАЛНИТЕ ПАРЧЕТА...



предлагам да обединим нещата с това

https://www.youtube.com/watch?v=CeZlih4DDNg
цитирай
17. lucyfer - ...ПРИЗНАВАМ,ЧЕ СЪМ ДЪЛБОКО ИЗНЕНАДАН...СЕСТРО...)))...
05.07.2015 21:25
sestra написа:
lucyfer написа:
...OТКАЗВАМ ТОРТАТА...ЗА СМЕТКА НА МУЗИКАЛНИТЕ ПАРЧЕТА...



предлагам да обединим нещата с това

https://www.youtube.com/watch?v=CeZlih4DDNg

...НЕ СЪМ ПОДОЗИРАЛ...ЧЕ МЕТАЛУРЗИТЕ...МОГАТ ДА БЪДАТ КУЛИНАРИ В СТЕПЕН...СЪТВОРЕНИЕ НА...ПОДОБЕН ПРОЕКТ...АЗ СЪМ СЛАБ КУЛИНАР...НО СЕ ИЗКУШАВАМ...ДА СЪЗДАМ ХАОС В КУХНЯТА НА ЖЕНА МИ...
...БЕЗ МЕСО...НЯМА ЛИ ДА Е БЛУДКАВО...)))
цитирай
18. sestra - За мен е толкова вдъхновяващо, че
05.07.2015 22:11
lucyfer написа:
sestra написа:
lucyfer написа:
...OТКАЗВАМ ТОРТАТА...ЗА СМЕТКА НА МУЗИКАЛНИТЕ ПАРЧЕТА...



предлагам да обединим нещата с това

https://www.youtube.com/watch?v=CeZlih4DDNg

...НЕ СЪМ ПОДОЗИРАЛ...ЧЕ МЕТАЛУРЗИТЕ...МОГАТ ДА БЪДАТ КУЛИНАРИ В СТЕПЕН...СЪТВОРЕНИЕ НА...ПОДОБЕН ПРОЕКТ...АЗ СЪМ СЛАБ КУЛИНАР...НО СЕ ИЗКУШАВАМ...ДА СЪЗДАМ ХАОС В КУХНЯТА НА ЖЕНА МИ...
...БЕЗ МЕСО...НЯМА ЛИ ДА Е БЛУДКАВО...)))


не виждам как бих могла да те разубеждавам да го направиш - хаоса. А за месото - черните металурзи винаги са били фини и благи души. От друга страна с месо се получават около 300 различни вкуса, а без - 3000. Приблизително.
цитирай
19. lucyfer - ...С ВЕГЕТАРИАНЦИ...
05.07.2015 22:56
...С ВЕГЕТАРИАНЦИ...НЕ МИ СЕ СПОРИ...ЗА МЕСОТО И ВКУСЪТ МУ...АКО БЕЗ НЕГО ИМ Е ВКУСНО,СЕСТРО-ИМАТ ПРАВО НА СВОЯ МАЗОХИЗЪМ...)))
цитирай
20. sestra - Кой спори.
05.07.2015 23:36
lucyfer написа:
...С ВЕГЕТАРИАНЦИ...НЕ МИ СЕ СПОРИ...ЗА МЕСОТО И ВКУСЪТ МУ...АКО БЕЗ НЕГО ИМ Е ВКУСНО,СЕСТРО-ИМАТ ПРАВО НА СВОЯ МАЗОХИЗЪМ...)))


Но всеки отговаря и за своя садизъм, ако така ще се говори...:х не съм вегетарианка. Засега ограничавам силно храненето с мъченици.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2586063
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930