Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.09.2013 21:09 - Тайно сътворение
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 2904 Коментари: 18 Гласове:
17

Последна промяна: 22.09.2013 22:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Как възниква животът и
се случва оживяването?
Живите форми на живот
и мъртвите форми на живот
колко са живи и мъртви?
Натюрморт е думата 
за училището по живеене,
по живеене и умиране,
театърът на древните
едноклетъчни същества,
носили в сърцата си
копия от цветните пъпки,
опипва с фабула мислите 
на всички поколения преди
и всички поколения след,
няма никакво значение кога,
и с фини линии си записват...
Жена съм - глина и растение,
владея необятна лекота
и силна дарба за умиране,
живеене, умиране, живеене.










Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magicktarot - Силно!
22.09.2013 23:02
Дълго го четох - накара ме да се опитам някак да вляза през записите. :)

Този въпрос за живота - що е той, как възниква и т.н. - ме вълнува много и мен. И не мога да спра да се чудя как така приемаме науката за нещо велико и сигурно, а тя не знае нищо за живота (писала съм май постове по темата, да не се повтарям). И се получава така, че всички имат и ползват "живот", а никой не знае какво е той. Нещо като да светнем лампата, натискайки ключа - всеки го може и прави, но далеч не всеки може и знае как да създаде ел. крушка и адекватна електрическа инсталация. ;)
цитирай
2. malchaniaotnadejda7 - Самсара!
23.09.2013 00:28
"Жена съм - глина и растение,
владея необятна лекота
и силна дарба за умиране,
живеене, умиране, живеене."

Много твое и истинско, Стани! Колко странно, онзи ден си казах - това е, natura morta. Но не го написах. Ти си го сторила по един незабравим начин. Равноденствено звучи... Благодаря ти!
цитирай
3. etyna - Чудото на сътворението, кръговрата
23.09.2013 00:47
и мисъл с бърз контур за смисъла...
Поздрави, Сестричко!
цитирай
4. sestra - Благодаря, Соня.
23.09.2013 09:22
magicktarot написа:
Дълго го четох - накара ме да се опитам някак да вляза през записите. :)

Този въпрос за живота - що е той, как възниква и т.н. - ме вълнува много и мен. И не мога да спра да се чудя как така приемаме науката за нещо велико и сигурно, а тя не знае нищо за живота (писала съм май постове по темата, да не се повтарям). И се получава така, че всички имат и ползват "живот", а никой не знае какво е той. Нещо като да светнем лампата, натискайки ключа - всеки го може и прави, но далеч не всеки може и знае как да създаде ел. крушка и адекватна електрическа инсталация. ;)


Най-логичното, което ми хрумва е, че сме създадени като вид забавление... което никак не е лошо :)
цитирай
5. sestra - Благодаря ти, Наде,
23.09.2013 09:25
malchaniaotnadejda7 написа:
"Жена съм - глина и растение,
владея необятна лекота
и силна дарба за умиране,
живеене, умиране, живеене."

Много твое и истинско, Стани! Колко странно, онзи ден си казах - това е, natura morta. Но не го написах. Ти си го сторила по един незабравим начин. Равноденствено звучи... Благодаря ти!


Сега ми хрумва, като чета какво си ми писала, че сме създадени освен за забавление, и с научна цел, само, че методите са били не научни, а някакви сътворителни :D
цитирай
6. sestra - Даа :)
23.09.2013 09:27
etyna написа:
и мисъл с бърз контур за смисъла...
Поздрави, Сестричко!

Няма друг способ, освен бърз контур, а колко точен ще е, не може да се гадае. Като изписване с цяло тяло на йероглиф... Благодаря, Етина, за вникването. Поздрави :)
цитирай
7. faktifakti - и силна дарба за умиране -
23.09.2013 11:37
мисля, че всички живи владеем тази дарба.
дълбоко си разсъждавала.
цитирай
8. cinderellathespy - По пясъка – Живот написах думи…
23.09.2013 14:00
родих се от крило на птица
и начертах контурите в небе
потънах в морска недослучена зеница
и бях щастливо вятърно дете
по пясъка – Живот написах думи
със йероглифи ноти и числа
а дълбините моя зов дочули
ми подариха късче от земя
за оня миг когато ще притихне
за кратко моя пламък светлина
а после в пепел бурно ще изригне
ще извиси душата в синева
и пак ще се върти без звук компаса
посоки ще събира и мълчи
а на една безоблачна тераса
Вселената ще гледа през сълзи
и всичко пак докрай ще се повтаря
и радости и болки и мечти
а крайна спирка може да е рая
или пък ада скитащ сред мъгли
ала сега остава ми да дишам
и да събирам есенни листа
със тях на броеница ще напиша
че смърт живота Е и Е Живот смъртта

Сестричка,
винаги ме провокираш да си разсъдя и споделя мислите
за житейските главоблъсканици...че то вярно е -
Любовта дава криле, но живеенето не е само любов,
а е ежедневна борба за щастието като форма на кураж!
Излизахме ей сега на обяд и случайно влязохме в един магазин.
Купих си една бутилка с интересна капачка с един винт,
абеее като оцетена, но на металната част купих и сложих
една стилизирана голяма пеперуда...
Май това ще е Бутилката за вълшебните желания...:))
Май седмицата ми потръгна със създаване на вълшебности...,
а нали все пак така се подхранва и развива силната дарба,
за която говориш в стихото...
Прегръща те... и те обичам! Ама ти си знаеш!

Ели
________________________________________
Schiller - Destiny
http://www.youtube.com/watch?v=izFUI8CFz7A
цитирай
9. malchaniaotnadejda7 - 5. sestra - Благодаря ти, Наде,
23.09.2013 15:39
sestra написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
"Жена съм - глина и растение,
владея необятна лекота
и силна дарба за умиране,
живеене, умиране, живеене."

Много твое и истинско, Стани! Колко странно, онзи ден си казах - това е, natura morta. Но не го написах. Ти си го сторила по един незабравим начин. Равноденствено звучи... Благодаря ти!


Сега ми хрумва, като чета какво си ми писала, че сме създадени освен за забавление, и с научна цел, само, че методите са били не научни, а някакви сътворителни :D

:) Има нещо... "Сътворителни" е истината. Ще помисля, обещавам. Дай ми малко време. Прегръдки!
цитирай
10. makont - Колко сме живи и колко сме мъртви?
23.09.2013 15:41
Всичко е един велик и всеобхватен процес, в който ние май само можем да се разположим удобно (или неудобно, зависи от самите нас) и да наблюдаваме. Колко малко можем да променим? Поздрави, Стани, дълбоко си нагазила във философски води. Сега се усмихни, прегърни идеята за една красива и слънчева седмица и да се надяваме, Създателят да е в настроение.
цитирай
11. sestra - Дарбата е за умиране-живеене, Факт,
23.09.2013 16:52
faktifakti написа:
мисля, че всички живи владеем тази дарба.
дълбоко си разсъждавала.

и е много по-присъща на жените и тези мъже сред нас, които носят или пре-дълбок ум или пре-силен интерес към жените, а често и двете в едно. Не може да не си го забелязала. Гмуркам си се малко аз... като една безделница и без да правя открития.
цитирай
12. sestra - Ели, благодаря. След малко излизам, затова набързо.
23.09.2013 17:02
cinderellathespy написа:
родих се от крило на птица
и начертах контурите в небе
потънах в морска недослучена зеница
и бях щастливо вятърно дете
по пясъка – Живот написах думи
със йероглифи ноти и числа
а дълбините моя зов дочули
ми подариха късче от земя
за оня миг когато ще притихне
за кратко моя пламък светлина
а после в пепел бурно ще изригне
ще извиси душата в синева
и пак ще се върти без звук компаса
посоки ще събира и мълчи
а на една безоблачна тераса
Вселената ще гледа през сълзи
и всичко пак докрай ще се повтаря
и радости и болки и мечти
а крайна спирка може да е рая
или пък ада скитащ сред мъгли
ала сега остава ми да дишам
и да събирам есенни листа
със тях на броеница ще напиша
че смърт живота Е и Е Живот смъртта

Сестричка,
винаги ме провокираш да си разсъдя и споделя мислите
за житейските главоблъсканици...че то вярно е -
Любовта дава криле, но живеенето не е само любов,
а е ежедневна борба за щастието като форма на кураж!
Излизахме ей сега на обяд и случайно влязохме в един магазин.
Купих си една бутилка с интересна капачка с един винт,
абеее като оцетена, но на металната част купих и сложих
една стилизирана голяма пеперуда...
Май това ще е Бутилката за вълшебните желания...:))
Май седмицата ми потръгна със създаване на вълшебности...,
а нали все пак така се подхранва и развива силната дарба,
за която говориш в стихото...
Прегръща те... и те обичам! Ама ти си знаеш!

Ели
________________________________________
Schiller - Destiny
http://www.youtube.com/watch?v=izFUI8CFz7A

Поантата ти носи откритието, браво! И също една безупречна формула на всичкото отгоре: "че смърт живота Е и Е Живот смъртта"
Е и Е. Това не са инициали, макар и да можеш да си ги тълкуваш и така, но това е формула за аза и времето. Дотам. Да, не се съмнявам, че ти магийстваш по всичко и гадаеш по всичко, слънце мое, но защо не залепиш тогава и една какавидка и едно червейче на шишенцето да улесниш сбъдването? Ще ти пиша довечера моето виждане за любов-борба-щастие...
цитирай
13. sestra - да, ще поговорим... и аз излизам пак.
23.09.2013 17:03
malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
"Жена съм - глина и растение,
владея необятна лекота
и силна дарба за умиране,
живеене, умиране, живеене."

Много твое и истинско, Стани! Колко странно, онзи ден си казах - това е, natura morta. Но не го написах. Ти си го сторила по един незабравим начин. Равноденствено звучи... Благодаря ти!


Сега ми хрумва, като чета какво си ми писала, че сме създадени освен за забавление, и с научна цел, само, че методите са били не научни, а някакви сътворителни :D

:) Има нещо... "Сътворителни" е истината. Ще помисля, обещавам. Дай ми малко време. Прегръдки!

цитирай
14. sestra - Мая, създателят (тя,то,те) постоянно е в настроение.
23.09.2013 17:07
makont написа:
Всичко е един велик и всеобхватен процес, в който ние май само можем да се разположим удобно (или неудобно, зависи от самите нас) и да наблюдаваме. Колко малко можем да променим? Поздрави, Стани, дълбоко си нагазила във философски води. Сега се усмихни, прегърни идеята за една красива и слънчева седмица и да се надяваме, Създателят да е в настроение.


В това съм уверена. Както писах горе на Факти - ровичкам си, не го приемай много навътре ако не те кефи :)
цитирай
15. sestra - За Ели 2.
23.09.2013 21:12
Та любов, борба, щастие, заедно с тъгите и други неудобства - всички те са все ЛЮБОВ. Един ден, ама струва ми се, че съм ти го разказвала... нищо, пак. Веднъж плаках много, ама много, докривя ми адски и когато затихнах, изтощена от рева и умората, видях, че е валяло и сега грее слънце. Чух птици да пеят кротко, погледнах към зелените клони и знаеш ли какво си представих, Ели? Представих си ,че и след като изчезна някой ден, цялата тая тиха и ведра хармония ще си остане същата и след както съм съществувала с всичките си ревове и кански мъки. И знаеш ли какво изпитах, Ели? Изпитах благодатно облекчение. И аз те обичам, Ели, май си знаеш и ти, но не се развиват дарбите с генериране на желания. Развиват се с отказ от тях. А желанията, те... Хубаво парче, благодаря ти! И Сикритли на Скънк Аненси е много силна, чу ли Я? :)
цитирай
16. sestra - До Надя 2.
23.09.2013 21:27
Наде, сътворение е думата на думите :D
цитирай
17. malchaniaotnadejda7 - 16. sestra - До Надя 2.
28.09.2013 12:38
sestra написа:
Наде, сътворение е думата на думите :D

Това е! :) После цял живот дотворяваме, вместо да творим. Радостен ден, Стани!
цитирай
18. sestra - Наде, съвършена дума е сътворяването...
28.09.2013 20:34
malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
Наде, сътворение е думата на думите :D

Това е! :) После цял живот дотворяваме, вместо да творим. Радостен ден, Стани!


както спрямо нас, нашите пък творения... Няма проблем в това. Нито драма.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2583032
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930