Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.08.2013 10:53 - Капан за сънища
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 3904 Коментари: 22 Гласове:
24

Последна промяна: 10.08.2013 14:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Забелязали ли сте как говорят на малко детенце - високо, провлачено и с някакъв необясним апломб в интонациите?... Викат го да излезе сякаш от пашкулчето си. Звучало ми е и ми звучи подличко.


"Веднъж постигнем ли вътрешно мълчание, всичко става възможно. Начинът да престанем да говорим на себе си е същият като начина, по който сме се научили да си говорим -  ние сме били обучени принудително и категорично, затова и точно така трябва да се отучим - принудително и категорично."
Из "Огънят отвътре", Карлос Кастанеда 

image


Искам да съм куче по площадите
и да ловя са опасните си зъби
търкулената топлина, лежейки неподвижно
в око на трафика изцъклено.
Как искам да съм тиха, сплашена
и като струна да треперя до избелване
от мисли като риби стрелкащи сърцето ми.
Лисица може да съм, никога не спираща
с очи, прогарящи безкрайността и времето
прелюбопитно и вълшебно тиха,
с безнадеждна безнаказаност.
Но не, не искам
да съм малка женска кукличка
със две-три копченца - гаранция
за доживотно равна  безнаказаност
с очи, гримирани с удобства
и витиевата изкусителност
с едничка цел и път по релси,
водещи все пак за никъде,
но услужливо всеки ден
посипваща се в прах по ъглите
на моята просторна граница
и настояща "вечно" мека къща,
за да намирам работа
на непотребните си сетива
и почва - имитация
за коренчетата 
на сивата,
дълбоко нюансирана
и много секси лъчева
фантази дишаща 
маразмия*.



*маразъм - състояние на крайна отпадналост и отслабване на организма








Тагове:   вътрешен диалог,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - страхотен стих си написала, Стани.
10.08.2013 15:22
Искам да съм куче по площадите
и да ловя са опасните си зъби
търкулената топлина, лежейки неподвижно
в око на трафика изцъклено.

... влезнала си в образите тотално.
всяка жена би открила част от себе си в тези редове.
цитирай
2. sestra - Здравей, благодаря, Ева,
10.08.2013 17:49
[quote=faktifakti]Искам да съм куче по площадите
и да ловя са опасните си зъби
търкулената топлина, лежейки неподвижно
в око на трафика изцъклено.

... влезнала си в образите тотално.
всяка жена би открила част от себе си в тези редове.[/quote

Може би е така, но само ти ми казваш, че си се намерила. Другите жени, които за моя радост минаха от тук, още нищо не са ми казали. Няма значение,
всеки има право.:)
цитирай
3. marrta - и няма как да си - виж куче и лисица - може! ( великодушно разрешавам;))
10.08.2013 19:54
Но не, не искам
да съм малка женска кукличка
със две-три копченца - гаранция
за доживотно равна безнаказаност
с очи, гримирани с удобства
и витиевата изкусителност
с едничка цел и път по релси,
водещи все пак за никъде,
цитирай
4. sestra - Еее, ами тогава...
10.08.2013 20:45
marrta написа:
Но не, не искам
да съм малка женска кукличка
със две-три копченца - гаранция
за доживотно равна безнаказаност
с очи, гримирани с удобства
и витиевата изкусителност
с едничка цел и път по релси,
водещи все пак за никъде,


остава ми само да ти благодаря за доверието, приятелче :)
цитирай
5. faktifakti - залепнали са им устните от жегата , сигурно.
10.08.2013 22:21
sestra написа:
[quote=faktifakti]Искам да съм куче по площадите
и да ловя са опасните си зъби
търкулената топлина, лежейки неподвижно
в око на трафика изцъклено.

... влезнала си в образите тотално.
всяка жена би открила част от себе си в тези редове.[/quote

Може би е така, но само ти ми казваш, че си се намерила. Другите жени, които за моя радост минаха от тук, още нищо не са ми казали. Няма значение,
всеки има право.:)

цитирай
6. karaiany - Най-дълбок поклон и от мен, сестро! ...
11.08.2013 10:31
Най-дълбок поклон и от мен, сестро!
Имаш невероятни очи. Това куче не ми излиза от главата....
Сигурно тази маразмия е последният праг преди отучването?!
Всички пътища сочат навътре. Всеки друг е погрешен!
цитирай
7. sestra - Може би.
11.08.2013 14:24
faktifakti написа:
sestra написа:
[quote=faktifakti]Искам да съм куче по площадите
и да ловя са опасните си зъби
търкулената топлина, лежейки неподвижно
в око на трафика изцъклено.

... влезнала си в образите тотално.

всяка жена би открила част от себе си в тези редове.[/quote

Може би е така, но само ти ми казваш, че си се намерила. Другите жени, които за моя радост минаха от тук, още нищо не са ми казали. Няма значение,
всеки има право.:)



Като се замисля, не успях да бъда толкова крайна, колкото ме влечеше първоначално по темата :)
цитирай
8. sestra - Няма нужда от поклон, Караяни,
11.08.2013 14:27
karaiany написа:
Най-дълбок поклон и от мен, сестро!
Имаш невероятни очи. Това куче не ми излиза от главата....
Сигурно тази маразмия е последният праг преди отучването?!
Всички пътища сочат навътре. Всеки друг е погрешен!


Ааа, това е вярно, че имам невероятни очи... ;D :D шегичка. Кучетата. Обичам ги потопени в дълбок сън така, на неочаквани места в човешкия поток. А последните ти изречения звучат като прозрение, благодаря и от мен за това.
цитирай
9. stela50 - Чета написаното на фона на музиката ... усещането е невероятно...
11.08.2013 19:06
Не е лесно това отучване ... страхотно си го написала, Сестра ...
Поздравления !
цитирай
10. sestra - ДЕФТОНС са група от магьосници, Таня...
11.08.2013 19:37
stela50 написа:
Не е лесно това отучване ... страхотно си го написала, Сестра ...
Поздравления !


За жалост наскоро те загубиха един от членовете си, Чи Ченг, който освен прекрасен музикант, беше и ужасно добър поет. Няма как да е лесно отучването от вътрешното говорене, най-трудното е... Благодаря и поздрав и на теб!
цитирай
11. malchaniaotnadejda7 - :) Стани, много е хубаво!
11.08.2013 22:09
И много твое. Ето защо ти можеш да бъдеш щастлива и свободна в пустинята. И "необяснимо храбра". Носиш рая в себе си, отдавна си го спасила в сърцето си. И никой не може да ти го отнеме. Това е повече от вдъхновение. То е право на време, съдба! Беше приятно да прочета, благодаря ти!
цитирай
12. tili - Йеее!
11.08.2013 22:21
Страхотно! Буковско звучене!
цитирай
13. sestra - Наде,
12.08.2013 09:40
malchaniaotnadejda7 написа:
И много твое. Ето защо ти можеш да бъдеш щастлива и свободна в пустинята. И "необяснимо храбра". Носиш рая в себе си, отдавна си го спасила в сърцето си. И никой не може да ти го отнеме. Това е повече от вдъхновение. То е право на време, съдба! Беше приятно да прочета, благодаря ти!


При тези силни твои думи по-добре да замълча и да се стремя да ги запазя заедно със силата, която носят. Бог да те пази.
цитирай
14. sestra - :D
12.08.2013 09:43
[quote=tili]Страхотно! Буковско звучене![/qu

Лили, предполагам, че когато някой достатъчно дълго упорства и се инати в себе си, се получава това звучене... :) <3
цитирай
15. makont - И аз искам,
12.08.2013 13:10
но не съм силна като теб. Излизането от пъшкулчето е болезнено, защото винаги можеш да сбъркаш пътя. Важното е, че преминавайки през себе си си се намерила. Усмивки, Стани!
цитирай
16. juliaseeland - Привет :)
12.08.2013 14:19
Интересен поглед.....допада ми :)
цитирай
17. sestra - То ни се е случило, Мая, на всички,
12.08.2013 16:42
makont написа:
но не съм силна като теб. Излизането от пъшкулчето е болезнено, защото винаги можеш да сбъркаш пътя. Важното е, че преминавайки през себе си си се намерила. Усмивки, Стани!


Както пише Кастанеда принудително и категорично някой, най-често майките ни, са ни изкарали от там, давайки ни умения за един свят, висящ в празното пространство под огромен брой въпросителни, които ние просто няма как да не си задаваме. Ако съм намерила няколко песъчинки от мен, то значи, че има хора, намерили... с лопата да го ринеш от себе си :) И ти може да си от тях, усмивки :)
цитирай
18. sestra - Привет и от мен :)
12.08.2013 16:42
juliaseeland написа:
Интересен поглед.....допада ми :)


Допада ми съвпадението ;)
цитирай
19. malchaniaotnadejda7 - 13. sestra - Наде,
12.08.2013 17:22
sestra написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
И много твое. Ето защо ти можеш да бъдеш щастлива и свободна в пустинята. И "необяснимо храбра". Носиш рая в себе си, отдавна си го спасила в сърцето си. И никой не може да ти го отнеме. Това е повече от вдъхновение. То е право на време, съдба! Беше приятно да прочета, благодаря ти!



При тези силни твои думи по-добре да замълча и да се стремя да ги запазя заедно със силата, която носят. Бог да те пази.

Бог да пази и теб, Стани! Радвам се, че ни има тук и сега, каквито е отредено. Да бъдем. И това е прекрасно. Благодаря ти и до скоро!
цитирай
20. sestra - Това е прекрасно и дори чудо е :) ...
14.08.2013 18:11
malchaniaotnadejda7 написа:
sestra написа:
malchaniaotnadejda7 написа:
И много твое. Ето защо ти можеш да бъдеш щастлива и свободна в пустинята. И "необяснимо храбра". Носиш рая в себе си, отдавна си го спасила в сърцето си. И никой не може да ти го отнеме. Това е повече от вдъхновение. То е право на време, съдба! Беше приятно да прочета, благодаря ти!



При тези силни твои думи по-добре да замълча и да се стремя да ги запазя заедно със силата, която носят. Бог да те пази.

Бог да пази и теб, Стани! Радвам се, че ни има тук и сега, каквито е отредено. Да бъдем. И това е прекрасно. Благодаря ти и до скоро!

цитирай
21. demograph - Сигурно си куче от площадите
16.08.2013 18:27
И с мислите - остри зъби, разкъсваш сивотата. Продължавай!
цитирай
22. sestra - И с мислите - остри зъби, разкъсваш ...
16.08.2013 19:53
demograph написа:
И с мислите - остри зъби, разкъсваш сивотата. Продължавай!


:D Може би да е така.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2577608
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031