Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2013 09:10 - Душа на една педя
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 1988 Коментари: 6 Гласове:
17

Последна промяна: 31.07.2013 19:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image 

Пустиня, ти
не може да си радостна,
нали жадуваш от години
и не от хубаво си станала красавица
а Бедна е кръщелното ти име,
защото имаш точно четири оазиса
и всичките са в сухата ти пазва скрити
като в утроба
мънички деца недоразвити
и лъжеш като светлоока циганка
в лилаво-розови оттенъци,
че ирисите, никнещи по теб
миражи са несбъдващи се никога.
Отдавна тук легенди се разказват
за сладките ти езера, укрити
под нежни солни пелени
и палми, меко шепнещи си
с тихи ветри стари приказки.
А който те познава, онемява,
за да запази тайната ти
докато настъпи времето
да ги родиш в очите
и сърцето на забравата,
а тя да се самозабрави и
от теб до края на света
и времето
да пее химна на сърца,
добили форми  и лица 
завинаги.










Тагове:   пустиня,   оазиси,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. sestra - Най-добре е
30.07.2013 12:14
....................................................................................
1. lenalena - прости им Господи, те не знаят какво правят!
10:33

Красавица, така съм си родена
Пустините превръщам във оазиси
На пук на всички дето претендират,
че ме познават... или че ме знаят.
А злобата - така е прозаична и жалка
този рекъл, онзи казал...
От завист си плетете мрежите
и в тях сами ще се удавите!
Каква съм - Господ знае и ме пази!
Останалото не е важно!
А гаргите си грачат и но накрая
ще признаят че са ви измамили!


"Ако повториш клевета, то с какво ти се отличаваш от клеветника!?"

А клеветата е грях - и в Православието и в Дъновизма!
Една малка буквичка в името играе огромна роля. Ако някой иска да знае наистината - да провери документи, да пита хора, които са били там и познават и тази със Е и тази със И - коя кога е пристигнала, кога се е върнала, коя е русата, и коя е смуглата с очила и пр. "неважни" за злобарите-клеветници неща. Всичко ще излезе наяве някой ден! Интересно, как ще се почувстват плювачите?

А Онзи отгоре плаща - рано или късно!
....................................................................................

...да изясниш всичките загадки веднага, щом си намерила тук да ги афишираш, за да не изтрия твоя коментар. В текста си заложих съзидателни мотиви и не ми харесва да го коментираш злобно.
цитирай
2. karaiany - Гузният негонен бяга. :) Мога да ...
30.07.2013 13:51
Гузният негонен бяга.:)
Мога да разбера възмущението ти,сестро, макар, че аз в такива ситуции трия без да търся обяснения.
Метафорите и асоциaциите са лични и едва ли са достъпни до всеки в тяхната дълбочина.Поради тази причина е нужно да не приемаме нищо лично, а по възможност да се насладим на поетичния изказ с доверие и благодарност.
Финалът е много силен и е истинско удоволствие раждането в
"очите
и сърцето на забравата,
а тя да се самозабрави и
от теб до края на света
и времето
да пее химна на сърца,
добили форми и лица
завинаги."
цитирай
3. faktifakti - мдааа..
30.07.2013 15:44
какво става тук?
цитирай
4. sestra - karaiany, възмущение едва ли,
30.07.2013 16:07
Гузният негонен бяга.:)
Мога да разбера възмущението ти,сестро, макар, че аз в такива ситуции трия без да търся обяснения.
Метафорите и асоциaциите са лични и едва ли са достъпни до всеки в тяхната дълбочина.Поради тази причина е нужно да не приемаме нищо лично, а по възможност да се насладим на поетичния изказ с доверие и благодарност.
Финалът е много силен и е истинско удоволствие раждането в
"очите
и сърцето на забравата,
а тя да се самозабрави и
от теб до края на света
и времето
да пее химна на сърца,
добили форми и лица
завинаги."
[/quote]

just неразбрали :)) Във всеки случай препоръчвам настойчиво или спешно според случая да си вземе котка. http://www.liveinternet.ru/users/light2811/post285211795/
Благодаря ти за избрания пасаж - трудно завършвам текстове.
цитирай
5. sestra - faktifakti,
30.07.2013 16:13
какво става тук?[/quote]

мога само да предположа, че в пустинята ми е възможно да се привиждат миражи.
цитирай
6. makont - Когато замениш "жажда" със "жадувам",
31.07.2013 13:48
светът става друг. Всичко красиво е възможно. На мен ми прозвуча оптимистично, има надежда, трябва да разгадаем тайните... Усмивки, сестричке!
цитирай
7. sestra - светът става друг. Всичко красиво е ...
31.07.2013 15:36
[quote=makont]светът става друг. Всичко красиво е възможно. На мен ми прозвуча оптимистично, има надежда, трябва да разгадаем тайните... Усмивки, сестричке!


Да, оптимистично е, Мая. Усмивки и на теб, всеки има тайните си за разгадаване.
цитирай
8. etyna - Заглавието,
31.07.2013 17:52
което ми изплува след прочита е "Душа". Разкошно стихотворение!
цитирай
9. sestra - което ми изплува след прочита е &...
31.07.2013 19:41
etyna написа:
което ми изплува след прочита е "Душа". Разкошно стихотворение!


Благодаря, Етина :) Харесва ми "Душа". Ще ми се само да добавя нещо...
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2584465
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930