Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
11.07.2013 21:10 - Добрите и добронамерените
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 5035 Коментари: 24 Гласове:
18

Последна промяна: 12.07.2013 10:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 


Добрите са добри, добронамерените искат да бъдат.
Добронамерените имат цел да са добри, добрите нямат.
Добрите не са устремени, добронамерените са.
затова добронамерените винаги са добри,
а добрите не винаги.
Нямайки добронамерена цел, добрите виждат ясно.
Прицелени в целта да са добри,
добронамерените нямат паралелно виждане.
Добрите са добри ловци, добронамерените не са.
Добронамерените лесно стават зли,
добрите могат само да са храбри.
Не е едно и също да си добър и добронамерен.
Да си добър е нужда, да си добронамерен - лукс,
добронамерените не харесват добрите,
намират ги семпли и недостатъчно добри.
така си тече реката между двата вида
и само бобрите знаят каква е мъка
да се строят язове помежду им.
Войници са бобрите,
усмихващи се под мустак,
тихи воини на милостта.


Пътят към ада е постлан с добри намерения.
                                                                   Бърнард Шоу  
;)







Тагове:   добри,   добронамерени,


Гласувай:
18



1. tit - „добро” е категория, която се отнася към дело, акт!:))
11.07.2013 22:32
Намерението не е акт и не подлежи на такава категоризация.

Но поста си го бива!:):))
И без Шоу!;)
цитирай
2. sestra - Защо без Шоу? Ти се радвай ,че няма и един лилав охлюв,
11.07.2013 22:49
но не мога да преобразувам снимката и не можах да я кача. Защо "но"?

tit написа:
Намерението не е акт и не подлежи на такава категоризация.

Но поста си го бива!:):))
И без Шоу!;)

цитирай
3. tit - щото не съм съгласна с Бърнард!:))
11.07.2013 23:22
Не, че има значение!
За Бърнард.:)

Джипиджи. Среден размер. 680 пиксела май беше.
Пробвай - трябва да стане!

пп. Пък аз съм снимала два обикновени, как правят любов!!!:р
Но ще я ползвам наесен, когато имам достъп до компа, в къщи. През телефон не могат да се пускат постинги.:(((
цитирай
4. sestra - Много даже съм си съгласна.
11.07.2013 23:40
И с Бърнард, и с "Дейви Гролтън' от клипчето - лонг роуд ту руин е добронамереността без проблясъци. Ще видя сега охлювчето дали може да се качи.До тогава - щастлива ваканция:)
цитирай
5. dobronameren - Тия дни публикувах 3 постинга и ще следват още 3 нови, които изследват блогърите в BLOG.BG.
12.07.2013 10:23
Сигурен съм, че SESTRA-та се е познала в някои от цитираните "червени" и "кафяви" блогъри. И не се е харесала.
Освен това моят собствен ник е ДОБРОНАМЕРЕН. Е, как да не си помисля, че дълбокомислието, разъждаващо върху разликите между "добър" и "добронамерен", визира (и) мен.
И понеже аз също харесвам Бърнард Шоу - тъкмо затова се съмнявам, че цитираната мисъл за Ада и добрите намерения, е негова - да ви отговоря, сестро, с една със сигурност негова мисъл: "През живота си не съм снесъл нито едно яйце, но това не ми пречи да кажа кой омлет е добър и кой - не".
Твоят "омлет", сестро, не е добър!
цитирай
6. sestra - Благодаря за мнението, Добронамерен,
12.07.2013 10:44


dobronameren написа:
Сигурен съм, че SESTRA-та се е познала в някои от цитираните "червени" и "кафяви" блогъри. И не се е харесала.
Освен това моят собствен ник е ДОБРОНАМЕРЕН. Е, как да не си помисля, че дълбокомислието, разъждаващо върху разликите между "добър" и "добронамерен", визира (и) мен.
И понеже аз също харесвам Бърнард Шоу - тъкмо затова се съмнявам, че цитираната мисъл за Ада и добрите намерения, е негова - да ви отговоря, сестро, с една със сигурност негова мисъл: "През живота си не съм снесъл нито едно яйце, но това не ми пречи да кажа кой омлет е добър и кой - не".
Твоят "омлет", сестро, не е добър!


но и да съм чела постовете ти, не си ги спомням. Споменаваш червени и кафяви и смяташ, че съм се разпознала в твои квалификации. Не съм подозрителна, това е първо и второ - чети ме повече, за да си наясно дали съм червена или кафява. И трето - твоята подозрителност за ника ти и моето заглавие не говори добре за твоята обективност, така, че едва ли да ти прочета постовете, дори и след като ми насочваш вниманието върху тях. Извини ме, имам по-важни ангажименти със света, който не се върти около мен :)
цитирай
7. faktifakti - добротата е същност.
12.07.2013 11:58
имам едно любимо клише -
всички хора се раждат добри .
добротата винаги живее в нас и от нас зависи дали проявяваме истинската си същност или не.
хареса ми философската ти река и бобрите, които са много упорити същества.
прегръдки, Стани.
цитирай
8. magicktarot - Поздравления за наблюдението, Стани!
12.07.2013 12:55
Представих си бобъра като квантов скок, или чревоядина. :) Все се надявам, че нещата и качествата им всъщност не са толкова отделни и различни, колкото изглеждат по нашите измерения. :)
цитирай
9. sestra - Да, така е.
12.07.2013 19:26
faktifakti написа:
имам едно любимо клише -
всички хора се раждат добри .
добротата винаги живее в нас и от нас зависи дали проявяваме истинската си същност или не.
хареса ми философската ти река и бобрите, които са много упорити същества.
прегръдки, Стани.

И на мен ми е любимо клише и наистина е клише, защото май се раждаме отвъд добро и зло, което е и същностната разлика между тези двамата. Доброто е естествено, доброто намерение може да причини и нещо лошо. Воини са бобрите :) Прегръдки и на теб, Ева.
цитирай
10. sestra - Ами да :) такова нещо е
12.07.2013 19:30
и затова и бобърът е воин на милостта, не на друго поведение. Ааа различността..., ако забеляза само единият от двамата я отчита, и то предполагам, защото е забравил за рождената яснота по въпроса :)


magicktarot написа:
Представих си бобъра като квантов скок, или чревоядина. :) Все се надявам, че нещата и качествата им всъщност не са толкова отделни и различни, колкото изглеждат по нашите измерения. :)

цитирай
11. karaiany - Аз пък ужасно харесвам тази мисъл на ...
13.07.2013 05:29
Аз пък ужасно харесвам тази мисъл на Бърнард Шоу !
Тя е ключът към смисъла на този интересен стих на Сестра !
Доброто , макар и абсолютна категория се интерпретира по толкова начини , колкото човешки камбанарии има наоколо .Всеки иска добро , но обикновено иска своето добро . Но дали това свое е добро за другите ?! Може ли да има универсално добро ?!
Точно затова налагането на нечие добро върху всички останали утъпква пътя към ада . Идеален пример е доброто по времето на диктатури , познати на всички ни.
Само бобрите знаят каква мъка е да се строят язове между двата вида!
Бобрите са както мъдри , така и добри. Не е лесно да се работи за общото благо без лична облага ,защото самата работа в тази посока се превръща в благо . Показателно !
цитирай
12. sestra - Изчерпателен анализ, благодаря, Караяни!
13.07.2013 12:16
karaiany написа:
Аз пък ужасно харесвам тази мисъл на Бърнард Шоу !
Тя е ключът към смисъла на този интересен стих на Сестра !
Доброто , макар и абсолютна категория се интерпретира по толкова начини , колкото човешки камбанарии има наоколо .Всеки иска добро , но обикновено иска своето добро . Но дали това свое е добро за другите ?! Може ли да има универсално добро ?!
Точно затова налагането на нечие добро върху всички останали утъпква пътя към ада . Идеален пример е доброто по времето на диктатури , познати на всички ни.
Само бобрите знаят каква мъка е да се строят язове между двата вида!
Бобрите са както мъдри , така и добри. Не е лесно да се работи за общото благо без лична облага ,защото самата работа в тази посока се превръща в благо . Показателно !


И аз много я харесвам тази сентенция. Хората често забравяме, че присвоявайки правото да сме добри, пропускаме задължителното лично пречистване. И тъй като то е една битка със себе си за цял живот, по-добре да нямаме свръхамбицията да сме добри на всяка цена. С други думи - доброто е най-добре да идва по естествен път :)
цитирай
13. makont - Доброто идва САМО по естествен път,
13.07.2013 17:04
другото е лицемерие. Понякога правим добрина, без дори и да го осъзнаваме, а понякога имаме намерение да напарвим нещо добро и го правим. Но оставам с усещането, че добронамереност е едва ли не мръсна дума. А не е така. Не ми се иска да си мисля, че ще причиня някому нещо лошо, като му подам ръка в нужда и предварително съм осъзнала какво правя. Важното е да не си останем само с намерението. Стани, моето верую е такова, дори и да отида в ада, и там е за хора. Хубав уикенд за теб и имам намерение да те накарам та се усмихниш. Ако си решила да ти е тъжно, това лошо ли ще е от моя страна?
цитирай
14. alexs - В края на краищата доброто винаги ...
13.07.2013 19:55
В края на краищата доброто винаги побеждава злото!
цитирай
15. sestra - Майче, хванах те :) Знаех си :D
13.07.2013 21:57

Ти не знаеш нещо за моята усмивка. Достатъчно е да ми пoкажеш пръстче и когато плача :D Но не съм виновна, че дълбая, така съм се родила. Нали знаеш, за всичко си има хора. Не приемай много буквално двата вида. В крайна сметка това са две степени, а крайната е отвъд, както можем да предположим. Там нужда от добрите няма, защото няма и лоши :) Е, да де... накара ме да се усмихна ;)))

makont написа:
другото е лицемерие. Понякога правим добрина, без дори и да го осъзнаваме, а понякога имаме намерение да напарвим нещо добро и го правим. Но оставам с усещането, че добронамереност е едва ли не мръсна дума. А не е така. Не ми се иска да си мисля, че ще причиня някому нещо лошо, като му подам ръка в нужда и предварително съм осъзнала какво правя. Важното е да не си останем само с намерението. Стани, моето верую е такова, дори и да отида в ада, и там е за хора. Хубав уикенд за теб и имам намерение да те накарам та се усмихниш. Ако си решила да ти е тъжно, това лошо ли ще е от моя страна?
цитирай
16. sestra - Да, Алекс,
13.07.2013 21:59
alexs написа:
В края на краищата доброто винаги побеждава злото!


И аз съм уверена в това. Амин!
цитирай
17. ok3223 - Говориш за добронамереност и добро
21.07.2013 14:12
а ни пробутваш онзи пасквил за случая в Костинброд.
Елементарен, просташки и съшит с бели конци.
Да не си йезуитка или нещо подобно.
Те са царе на лицемерието.
Та що е добро, като морална и етична категория.
И има ли доброто връзка с истината?
цитирай
18. sestra - Защо съшит с бели конци? :)
21.07.2013 15:53
Не само, че не е доказана широко крещяната тогава фалшификация, няма и да се докаже. Управляващите нямат нужда от това, работата беше им свършена още тогава - ПРЕВРАТ. Само дето подлудихте новинарчето Бареков, сега жив да го оревеш, ама не помага, г-н ОК3223. И кои сте вие многото, дето съм им "пробутвала" собствения си блог? Не викам никого да идва и да чете, тук всеки е по собствена воля. И тъй като ми задавате някакво въпросче, моля погледнете пак нагоре - за добронамереността всеки си отговаря сам(а), понеже тя е индивидуално изворче за добро и и друг освен нас самите не може да ни го чисти.

ok3223 написа:
а ни пробутваш онзи пасквил за случая в Костинброд.
Елементарен, просташки и съшит с бели конци.
Да не си йезуитка или нещо подобно.
Те са царе на лицемерието.
Та що е добро, като морална и етична категория.
И има ли доброто връзка с истината?

цитирай
19. ok3223 - Какво го усукваш?
22.07.2013 06:03
Задавам два въпроса.
Можеш или не можеш да отговориш?
Ако не можеш. Трай си, и не морализираи наизуст.
Не се натискам да съм гост. Просто попаднах случайно.
Лицемери тук с лопата да ринеш.
Езуитите на дребно са най-много.
Намерени палети с 350,000 бюлетини, подготвени и адресирани за реализация по изборните бюра.
Далаверата бе пресечена и затова сега ГРОБ няма болшинство в НС.
И обикалят като гладни песове за кокъл, ГРОБ активисти всяка вечер по улиците на София и лаят ли лаят.
цитирай
20. sestra - Я! Дошъл си тук да ми диктуваш тон на разговор ли? Я да видим.
22.07.2013 17:51
И двата ти въпроса са тъпички. Що било добро като морална и етична категория. И имало ли било доброто връзка с истината. Морал и етика са две думи за едно и също, та, с подобна неграмотност си четкай самолюбието, че гледам ти страда и от неидентифицирани несъмишленици. Доброто е истината, но теб това какво те засяга, ти нали си знаеш най-добре. А сега ми изчезни от блога, умньо!

ok3223 написа:
Задавам два въпроса.
Можеш или не можеш да отговориш?
Ако не можеш. Трай си, и не морализираи наизуст.
Не се натискам да съм гост. Просто попаднах случайно.
Лицемери тук с лопата да ринеш.
Езуитите на дребно са най-много.
Намерени палети с 350,000 бюлетини, подготвени и адресирани за реализация по изборните бюра.
Далаверата бе пресечена и затова сега ГРОБ няма болшинство в НС.
И обикалят като гладни песове за кокъл, ГРОБ активисти всяка вечер по улиците на София и лаят ли лаят.

цитирай
21. dobronameren - Сестро, makont, alexs и ти, ok3223
25.07.2013 06:51
Прекалявате с думата "добронамерен" и ми идвате в повече. Но аз наистина съм добронамерен и не гоня никого от блога си, умници! Идвайте, пишете, ще ви отговарям. Това е полезно за другите, които четат! Защото знаете ли - един български Бърнард Шоу е казал, че колкото повече мърдаш, толкова по-зле става.
Да не си помислите, че съм минал на сексуална вълна, което вече направихте, вж. заглавието на коментара, да се поясня. Визирах едно завчерашно изказване на Михаил Константинов, че колкото повече БСП и С-ие, се дърпат от предсрочни избори, толкова датата на тяхното провеждане ще бъде издърпана по-напред.
Поздрави.
цитирай
22. sestra - Господин Добронамерен,
25.07.2013 10:32
явно ни каните в блога си, използвайки един леекинко предизвикателен тон. Познах ли? :D Добре, ще дойда, ще почета и ще коментирам с радост, ако имам какво. А поговорката, която споменавате, знам я, но тя не е сексуална, а физиологична просто и Сте напълно прав, че Станишко и неговата шайка са напълнили гащите с една относително твърда телесна отпадъчна материя и сега колкото повече мърдат, толкова повече се оказват наа..ни.
цитирай
23. nrd - Поздрав!
26.07.2013 13:24
Много добре казано!Не обръщайте внимание на "недобрите"! Желая Ви успех в борбата за доброта!
цитирай
24. sestra - Благодаря, nrd!
26.07.2013 13:50
Поздрав и успех в доброто и на Вас!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2583232
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930