Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.05.2011 18:00 - ...
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 5046 Коментари: 27 Гласове:
42

Последна промяна: 30.05.2011 08:52

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 "Няма цялостност без тъга и копнеж, защото без тях няма нито трезвост, нито доброта. Мъдрост без доброта и знание без трезвост са безполезни."

Тази мисъл от "Колелото на времето" на Карлос Кастанеда ми е компас. Дава ми сила, когато загубя надежда и ме напътва, когато оплета конците. Казва ми: спри, постой, огледай се, ще видиш мястото, от което да продължиш. Не замръквай в сърцето си, дори и цялата земя да потъне в мрак. Очаквай следващия миг като любим човек и той ще дойде. 
 Много събития в живота ми са ме довели до силната привързаност към тази мисъл, но най-вече усещането ми за баланс. Равновесие между добро и зло, между будност и сънуване.
 Има някой, който дори олоцетворява тази мисъл в моя живот. Този някой е Морето, Черно море. Средиземно също, но Черно си е моето. Всяка година, когато тръгвам от там, където е То, плача като счупена делва, като шадраван, като из ведро. Поводи се намират. Само като му дойде времето и ако си около мен в този момент, малко се стряскаш от внезапния изблик на телесна течност през очите ми, после ти става някак тъпо, а накрая разбираш, че това ще отмине, само се налага мъничко да изчакаш и всичко ще бъде като преди. Моите хора си го знаят. Може би дори биха се притеснили, ако реването не дойде, докато съм все още близо до Моето море. А вече
 го доближих. И не си спомням да съм се разплаквала тия дни, освен да съм била толкова щастлива ( съединена с хода на съществуването си), че да не съм забелязала...
Ето така

image


или така

image

или така

image

може би така

image

или пък така

image

Вероятно  тая зимна душа осъзна вкупом и вятъра

image

и слънцето

image

и цветовете, които имат свойството да се сънуват по-убедително от всичко живо

image


и приятелствата

image

и тишината, която е съставена от безброй условно малки звуци,

image

които е добре да бъдат чути, дори ако това е например смях на местни хора, поразително напомнящ крясък на гларус. Защото не знаеш в кой край на картата е скрита нужната част от пъзела ти и в кое ниво на играта внезапно може да изгориш или пък да избегнеш опасността.
  
image

Какво ли търся, не знам. Сълзите си едва ли - колкото и да хлипам покрай голямата вода, вада до нея няма да  образувам. Но имам си вяра, че ще проумея закономерността на моето ежегодно крайморско сълзолеене. 
 Вероятно няма никакъв смисъл от разказването на всичко това. Ако е така, благодаря, че сподели безсмисленото ми съществуване. ;) Поклон и поздрав към твоето.

image

Ще бъде много лесно за сърцето
без ревниви хрипове.
Ще бъде може би непоносимо тихо някому,
не се ли случва никоя усърдно търсена
случайна среща или сблъсък по коридорите 
на призрачния лабиринт - живота ни.
Ще бъде просто земно съществуване
И ще се чудим колко трудно
се стои в това привличане.
А участта и занапред ще бъде 
виснала надолу въпросителна,
освободена примка 
от живота на обесените. 








Гласувай:
42



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Обичам морето,
28.05.2011 18:05
когато стигнеш до него, се чувстваш малък и току-що окъпан.
И свободен.
Поздрави
Валя
цитирай
2. elpidaa - благодаря!
28.05.2011 18:26
благодаря!
цитирай
3. magicktarot - Красиво Пътуване в Душата и Морето!
28.05.2011 18:40
Благодаря, че го сподели, почувствах го и го преживях силно на няколко нива. Поздрави!:)
цитирай
4. sestra - когато стигнеш до него, се чувстваш ...
28.05.2011 19:40
[quote=yotovava]когато стигнеш до него, се чувстваш малък и току-що окъпан.
И свободен.

Валя, даваш ми ключе за моето търсене, благодаря ти.

цитирай
5. sestra - благодаря! Точно на теб благо...
28.05.2011 19:41
elpidaa написа:
благодаря!

Точно на теб благодаря, elpidaa, защото тръгвайки от стиха, част от който споделих при теб, съумях да разкажа преживяването :)
цитирай
6. sestra - Благодаря, че го сподели, почув...
28.05.2011 19:43
magicktarot написа:
Благодаря, че го сподели, почувствах го и го преживях силно на няколко нива. Поздрави!:)

Много се радвам, че е така, на добър път из твоите нива нататък, magicktarot :)))
цитирай
7. mt46 - Благодаря ти, сестра -
28.05.2011 21:05
за споделената мъдрост и красота!... Да, знанието не струва без доброта...
цитирай
8. sestra - Да, и без трезв поглед.
28.05.2011 22:36
mt46 написа:
за споделената мъдрост и красота!... Да, знанието не струва без доброта...

Благодаря ти и на теб, mt46 :)
И за 1001-я коментар също!
цитирай
9. mt46 - Добро утро, сестро!
29.05.2011 08:41
Мъдрост, разумност и доброта - това е рядко съчетание... Светъл ден!...
цитирай
10. makont - Тъга и копнеж,
29.05.2011 12:17
колко точно си го предала, това са сълзите, по морето, по нещо отминало или очаквано, но винаги изстрадано, за да е истинско. Прегръщам те и ти изпращам много усмивки!
цитирай
11. sestra - mt46,
29.05.2011 13:58
зад мъдростта и разумността обикновено стои голяма глупост, а зад добротата - опък характер. Всеки от нас си носи кръста. Нали всички се стремим към това да го носим достойно. Добър и светъл ден :)
цитирай
12. sestra - колко точно си го предала, това са ...
29.05.2011 14:00
makont написа:
колко точно си го предала, това са сълзите, по морето, по нещо отминало или очаквано, но винаги изстрадано, за да е истинско. Прегръщам те и ти изпращам много усмивки!

Прегръщам те с усмивки и аз, Мая :)
цитирай
13. lotos16 - Каква нежна и поетична душа носиш, Мира...
29.05.2011 21:04
Да не развалям усещането с думи... , иска ме се някой ден да видя тези макове на морския бряг...
цитирай
14. sestra - Дано се сбъдне така, като с мен стана.
29.05.2011 21:23
lotos16 написа:
Да не развалям усещането с думи... , иска ме се някой ден да видя тези макове на морския бряг...

Неочаквано. :)
цитирай
15. анонимен - Сеяч на Слънце
30.05.2011 00:17
Солена Божа сълзица е морето!
(Дали знае...)

http://www.youtube.com/watch?v=3PwJ_YlUqak
цитирай
16. sestra - Сигурно като нас не знае какво е,
30.05.2011 07:24
а само това, че Е. Този котарак е ужасно мил :)
цитирай
17. iliada - Много оригинален пост ,мила!
31.05.2011 17:49
Поздрави!
цитирай
18. sestra - Искреността ми беше цел,
31.05.2011 19:19
дано, Илиана, поздрав и на теб!
цитирай
19. babaelenica - Опитвам се да тълкувам "знание без трезвост" и все не успявам)))
31.05.2011 21:00
Усмихвам се, като срещам запалени почитатели на "мъдри" сентенции.))
Кой ще ми обясни какво е това "знание без трезвост" ?

Морето е друго нещо. Това, че не можем да го обгърнем с поглед ни кара едновременно да му се възхищаваме и да се плашим от него.
И сантиментите накрая избиват.
Не е страшно да се плаче.
Страшно е да заключиш сълзите си.
цитирай
20. sestra - Умът е склонен към екзалтация също така,
31.05.2011 22:31
както към скептицизъм. И в двата случая убягва именно трезвостта, гъвкавата нагласа за разбиране на всичко, което животът предлага. Така го тълкувам и се радвам от възникналия въпрос, babaelenice. Мисълта е особена, винаги носи възможност за нов поглед, затова я обичам. При Кастанеда има акцент върху трезвостта. В "Изкуството на прикриването" говори за седемте принципа на прикриването, което не е някаква си страхлива стратегия, а умение да се чувстваш свободен във всяка ситуация и за характерните нагласи на това състояние - безжалостен, хитър, търпелив и благ. "Твоята безжалостност не бива да бъде грубост, хитростта не бива да бъде коварство, търпението не бива да бъде пренебрежение и благостта - простодушие."- казва там. Обичам да медитирам и върху това. Благодаря ти за задълбочения коментар :)
Ето и линк към текста:

http://castaneda-bg.com/stalking.php
цитирай
21. tili - Понеже съм на митологична вълна,
06.06.2011 12:15
имам предположение. Вероятно си била нереида и морето събужда този спомен. Желанието да се върнеш в родната стихия е неустоимо. И аз така мога да стоя на брега като вкаменена и сълзи се стичат по лицето ми. Не чувствам нищо, изчезвам.
И - мааалко ти завидях сега. Съвсем мъничко:)))
цитирай
22. sestra - Родна е стихията, няма съмнение.
06.06.2011 17:52
Ако имаше за завиждане, то е за къпането в студената вода. Човек прави такива неща, за да събуди самообичането си, и то с успех. Тъй, че приемам със смирение, което съм предизвикала в теб, сестро Тили :)))
цитирай
23. elpidaa - благодаря! Точно на теб благо...
06.06.2011 19:13
sestra написа:
elpidaa написа:
благодаря!

Точно на теб благодаря, elpidaa, защото тръгвайки от стиха, част от който споделих при теб, съумях да разкажа преживяването :)


това ме радва :) много!
цитирай
24. elpidaa - . . . понякога толкова ми липсва (...
07.06.2011 06:25
...понякога толкова ми липсва (нашето, Черно) море, че не смея да го кажа...
цитирай
25. sestra - Ще ти подаря
07.06.2011 14:30
снимка :)
цитирай
26. compassion - Разпознах се
12.06.2011 11:32
Душите ни капки от вечния океан са,
затова сърцата ни плачат край морето,
изпълнени с тъга, копнеж по любовта,
смътно усещайки сливането с цялото...
цитирай
27. sestra - ... просто си се втичат
12.06.2011 18:11
обратно, нали :) Радвам се, че си идвала, compassion.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2591646
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930