Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.07.2011 21:44 - отстояние
Автор: sestra Категория: Изкуство   
Прочетен: 2591 Коментари: 10 Гласове:
16

Последна промяна: 24.03.2013 13:12

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
image   

Виждали ли сте очи на котка преди да роди? Приличат на панички, пълни с ужас, препълнени до горе и готови да се разплискат в следващия миг. От такива очи гледат мирозданието и  хаосът и неясно е  кое кое е. Към всеки гледа като с някаква глуха надежда, но се готви  и да те разкъса с малките си остри нокти и зъби. Сама разкъсвана между двете крайни състояния, тя съхранява условията, в които ще се родят децата и в  остра психическа възбуда и неспирно дебнещо изтощение.  Очите пред лицето на живота и на границата със смъртта са нейните очи и тези, с които я виждаме едновременно. Мистичен страх ме обзе, докато минавах край нея тази сутрин. Понякога поглеждам хора и животни и ми се доплаква от това, което виждам. Не е нищо  във външия вид, просто усещане за жестове, казани думи и моментни състояния. Не беше такъв случаят. Това същество държеше юздите на вселената. Погледах я, тя улови моето същество във въздуха и машинално се насочи към мен.Отминах я. Не се обърнах, за да видя как продължава болезнения зиг-заг. Дано някакъв крехък уют е обгърнал мъничкото и тяло след това.
  После си мислих за това как все учим децата си да избягват опасности. Докато растат, им даваме огромен и най-често неподреден арсенал от умения, за да  се предпазват от земята, на която стоят, от животните, растенията или  другите хора, давайки им кухата убеденост, че могат да бъдат неуязвими. Постепенно затваряме очите им за страшната приказка, случваща се наоколо. А в нея неуязвим е само мъртвият. До края на живота си всеки от нас има достатъчно време да си играе на криеница със  скелетите, периодично изскачащи от собствения гардероб. Какво друго ни остава.





Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. yotovava - Имах котка, която много ме обичаше и раждаше котенцата си в моите обятия,
21.07.2011 21:50
спомням си първия път, беше се качила на леглото и избутала ръката ми така, че да си направи място, а после дискретно мъркаше в ухото ми да се събудя. Такова доверие ми имаше. Само по едно време се вкопчи в дланта ми, но всичко нататък мина отлично. За съжаление после разрушиха къщата и тя изчезна. И вероятно заради прекаленото си доверие, което бях й внушила, е станала жертва.
цитирай
2. dmv - Може би ни остава. . да живеем просто ...
21.07.2011 22:22
Може би ни остава..да живеем просто живота си леко,спокойно и лежерно...А от гардероба да излиза каквото и да е..Често уроците научени от родителите... са нищо в сравнение това,което следва в реалния живот,така че няма уроци,има само преминаване през!
Така го виждам аз...:)
цитирай
3. sestra - Валя, те са сложни и наистина доверчиви.
21.07.2011 22:47
В къщи живее една съвсем млада, а тази е много особена непозната от улицата, която беше наистина само очи.
цитирай
4. sestra - Така го разбрах и аз, dmv.
21.07.2011 22:54
Спокойно или не, леко или не, живеенето е тайнствено нещо, трябва да се наблюдава.
цитирай
5. magicktarot - Впечатляващо!
21.07.2011 23:04
"Държи юздите на Вселената"... Невероятно преживяване си имала! И очите на започваща да ражда жена също са много интересни, но не ни се случва да ги виждаме на улицата... Поздрави!:)
цитирай
6. sestra - magictarot, в интерес на истината
21.07.2011 23:14
имам някакви срещи с нетипичното без да ги търся, а и това си помислих, че вероятно очите на всички раждащи са същите :) Поздрав и от мен :)
цитирай
7. magicktarot - Да, на мен раждането за втори път и сякаш доста по-осъзнато ми е още прясно -
21.07.2011 23:30
sestra написа:
имам някакви срещи с нетипичното без да ги търся, а и това си помислих, че вероятно очите на всички раждащи са същите :) Поздрав и от мен :)

отпреди четиридесетина дни... Много силно го преживях - имам предвид духовно - но да ти кажа честно, от постинга ти изведнъж осъзнах, че само заради това, което е преживяла майка ни, когато ни е "пускала да живеем", си струва да сме щастливи и да ценим това живеене...Благодаря ти!
цитирай
8. sestra - :) Може би, може би.
22.07.2011 08:37
Беше много странно - когато моето дете преживя това, каза "Какво е преживяла мама заради нас", беше и странно и стоплящо. Добро утро, magictarot, ще мисля за теб :)
цитирай
9. makont - Ох, настръхнах, докато четох!
22.07.2011 16:08
За теб тези очи са предизвикали редица философски разсъждения, безспорни истини. Ас изживях раждането с котето. Представих си болката и безпомощността, ако нещо се случи и не е наред. Колко са силни тези създания. Хубав петък и усмивки от мен!
цитирай
10. sestra - Не знам какво е станало, Мая,
22.07.2011 23:55
не е възможно понякога да откликнеш на нечия болка, пък и тя изглеждаше така решена, внушаваше огромен респект... Дано са добре.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2582986
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930