Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
06.05.2012 14:55 - Време-пространство-воля
Автор: sestra Категория: Хоби   
Прочетен: 3092 Коментари: 8 Гласове:
25

Последна промяна: 16.05.2012 20:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Когато вървя, случва се - птица слети* до мен и ме подмине. Обичам да става така. Знак ми е на хубаво. Този вихър от крило в косата ми, това леко подсвирване в ухото ..., обичам птица да ме светне.
 Работата е в това, че пространството и времето са взаимопроникващи, но на нас не ни е подвластно първото от тях - времето, а второто. Не, че не съществува извън нашето въображение, но пространството сякаш ни е дадено за лично ползване. И това обърква всичко. 
Излиза, че свободната воля обърква всичко. Ето как: разширяваме своето лично пространство по силата на един естествен стремеж, който може да се нарече и нагон, а така свиваме времето, отредено ни по рождение. Нужди, потребности, желания, мечти, тези неща продължават през целия ни живот. Някои ги наричат мотор на съществуването, но не са. Те само ограничават този дял от време, наречен живот. И става така, че животът, върви, минава, преминава, профучава покрай любопитното съзнание и не оставя за себе си ни перо, ни дъх. Пепел върху пепел, прах при прах. Така пространството, което ни беше дадено като неизчерпаем материал за пресътворяването на нас самите, се връща на самото себе си. 
Ограничаване на потреблението: желано до потребно, потребно до насъщно, търсено до доловимо. Ограничавайки личното пространство, създаваш своите малки късчета време, понякога стават и по-големи, за да видиш него самото - времето, което ти не си. Това е най-хубавото ми усещане - време, в което не съм и няма да бъда. И не съм била... Това е моето време. И вярвам, че всеки път, когато птица се спусне до мен, леко ме перне с крило и се издигне отново,  все едно, че ми казва: Здрасти, сестро! :)


*Думата "слетя", означаваща "политане надолу", "тихо връхлитане" принадлежи на поета Борис Христов или поне от него я знам. 






Тагове:   човек,   време,   пространство,


Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. balgarski7vinarki - Shtom ti haresva simvolikata na blizostta s ptizite moje da namerish v Wikipedia saita
06.05.2012 15:16
za Sv.Franzisk ot Assisi - ima snimka s velikolepna statuja na sveteza s mnogo ptizi naokolo mu.
Vishi hora s vishi priateli.
цитирай
2. sestra - Здравей :)
06.05.2012 15:34
радвам се, че си направила тази връзка, всъщност Св. Франциск отдавна ми е познат и дори го обичам. Виж това:
http://sestra.blog.bg/drugi/2012/01/29/zdraveto-ili-shtastieto.892074
цитирай
3. faktifakti - Работата е в това, че пространството и времето са взаимопроникващи.
06.05.2012 20:43
Поддържам тази идея. Есето води до размисли и прозрения.
цитирай
4. sestra - :) Благодаря,
06.05.2012 21:02
можех да понапиша още, но не ми стигна търпението :))
цитирай
5. magicktarot - Странно, и не дотам - но май точно когато си писала това,
13.05.2012 23:49
същата вечер, един от щъркелите, който живее близо до нас, и винаги вечер се прибира за последно по един и същ маршрут - на около четиридесет метра от мене - прелетя точно над главата ми, ниско, и преди да го видя, чух маховете на крилете му и усетих вятъра им... :) Много интересен поглед над пространство-време-волята, Сестро! Няколко пъти го гледам - и пак ще се връщам. Зачудих се - дали наистина няма да е добре да се задълбаем и гмурнем в сравнително скоро откритата "нелокалност" - и тогава времето дали няма да добие други измерения и дали няма най-сетне да го усетим като вечност (а не като бързо и безвъзвратно Отминаване)?
цитирай
6. sestra - Може би, може би, Меджик :)
14.05.2012 13:39
Лично се колебая физиката или поезията е по-добрият инструмент по пътя на познанието, по-точно аз не се колебая, за мен е поезията, но засега не мога да го докажа :))) все пак физиката е по петите и :) Но трябва да се каже ,че става дума само за истинска поезия, с никакви ама никакви банализми. Такава ако е, тя е само едно безупречно средство за разгадаване на непознатото, много повече отколкото чувства облечени в думи.
А птиците... това е хубаво. Тази зима доста от тях преодоляха огромни за тях бариери между себе си и нас заради глада посред големия студ. Дойдоха прекрасни диваци от горите и търсеха близостта на хората. Дано, дано това е за добро за в бъдеще.
цитирай
7. elineli - Само
16.05.2012 18:04
минавам да ти кажа - здравей, сестричке:) Извън времето ...
цитирай
8. sestra - Здравей,
16.05.2012 18:37
elineli, в това измерение :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2578746
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031