Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.08.2011 09:32 - Everytime the devil reminds you of your past, remind him of his future.
Автор: sestra Категория: Други   
Прочетен: 6760 Коментари: 21 Гласове:
32

Последна промяна: 15.08.2011 10:16

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
"Когато човек поеме по пътя на воина, той постепенно осъзнава, че обикновеният живот е останал завинаги зад гърба му. Средствата от обикновения живот повече не са буфер за него; той трябва да възприеме нов начин на живот, ако иска да оцелее.

 

Всяко късче знание, което става сила, съдържа в ядрото си смъртта като основна сила. Докосването на смъртта е окончателно, затова всяко нещо, докоснато от смъртта, наистина се превръща в сила.

 

Само мисълта за смъртта прави воина достатъчно отстранен от всичко, за да може да се отдаде изцяло на което и да било нещо. Той знае, че смъртта го дебне и няма да му остави време да се вкопчи задълго в нищо, затова той опитва възможно най-пълно всяко нещо, но без да се встрастява.

 

Ние сме хора и нашата участ е да учим и да бъдем запокитвани в невъобразимо нови светове. Воинът, който вижда енергията, знае, че нямат край новите светове за погледа ни.

 

„Смъртта е цветче; смъртта е озарен облак на хоризонта; смъртта съм аз, както ти говоря; смъртта си ти и твоят бележник; смъртта е нищо. Нищо! Тя е тук и все пак изобщо я няма.“

 

Духът на воина не е настроен за хленч и самосъжаления, нито е с нагласа за победи или загуби. Духът на воина е настроен единствено да се бори и за него всяка битка е последното му сражение на земята. Затова изходът няма особено значение за него. За последната си битка на земята воинът оставя духа си свободен и ясен. И когато подхваща сражението си със съзнанието, че волята му е безупречна, воинът се смее ли, смее.
 Ние неспирно разговаряме вътре в себе си за нашия свят. Всъщност ние поддържаме своя свят с вътрешния си диалог. И в моментите, когато спрем да си говорим за себе си и за нашия свят, светът винаги си е такъв, какъвто трябва да бъде. Ние го подновяваме, разпалваме и поддържаме с вътрешния си диалог. Не само това, но и когато говорим със себе си, ние избираме и своя път. Така ние правим един и същи избор отново и отново, чак до деня на смъртта ни, защото повтаряме един и същи вътрешен диалог отново и отново, до деня на смъртта ни. Воинът съзнава това и се стреми да спре вътрешния си диалог.

 

Светът е всичко, което е затворено тук: живот, смърт, хора и всичко останало, което ни заобикаля. Светът е непознаваем. Ние никога няма да го разберем, никога няма да разбулим тайните му. Затова трябва да приемаме света такъв, какъвто е: една пълна загадка.

Нещата, които хората правят, в никакъв случай не могат да имат по-голямо значение от света. Затова воинът се отнася към света като към една безкрайна загадка, а към нещата, които хората правят — като към безкрайна глупост."

                                                                             Из "Колелото на времето" - Карлос Кастанеда

 







Тагове:   past,   your,   The,   You,   devil,   future,   everytime,   reminds,   remind,   him,   his,


Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. magicktarot - Благодаря ти за това живо напомняне за смъртта, Сестра!
15.08.2011 12:10
Дойде ми като по поръчка просто!:)
цитирай
2. mt46 - Поздрав!
15.08.2011 13:19
Да, светът и животът са безкрайна загадка...
цитирай
3. sestra - magicktarot,
15.08.2011 15:05
и аз ти благодаря :) Радва ме това.
цитирай
4. sestra - МТ46,
15.08.2011 15:10
радвам се, че споделям това, което ме е вдъхновило.
цитирай
5. dmv - Има и една друга "Колелото на ...
16.08.2011 09:27
Има и една друга "Колелото на времето" - въпреки че е фентъзи, тама има доста мъдрост!
цитирай
6. yotovava - Спомням си, когато прочетох "Пътуване към Икстланд"
16.08.2011 09:34
някъде 80-те години - толкова ме грабна тази книга тогава, че където я видех, я купувах и подарявах на близки и познати...
Усещането беше невероятно. Може би защото той излизаше от рамките на всичко познато дотогава.

Валя
цитирай
7. sestra - Има и една друга "Колелото на ...
16.08.2011 09:38
dmv написа:
Има и една друга "Колелото на времето" - въпреки че е фентъзи, тама има доста мъдрост!


Интересно...
цитирай
8. sestra - някъде 80-те години - толкова ме ...
16.08.2011 09:41
yotovava написа:
някъде 80-те години - толкова ме грабна тази книга тогава, че където я видех, я купувах и подарявах на близки и познати...
Усещането беше невероятно. Може би защото той излизаше от рамките на всичко познато дотогава.

Валя


Точно така беше и с мен - усещане за литература, която надхвърля всичко познато. После се оказа точно това - нова реалност.
цитирай
9. mirogankov - BatMiro
19.08.2011 09:30
WAW:)
цитирай
10. sestra - WAW:) И какво? :)
19.08.2011 14:51
mirogankov написа:
WAW:)

И какво? :)
цитирай
11. blagovestie - Но нека не забравяме,
20.08.2011 17:35
че езотериката все пак поднася отново едностранчиво разглеждане на проблемите за живота и света. И тя е един от ъглите и не вижда всичко. Хубаво е да разширяваме хоризонтите си, но най-вече сами да търсим, чувстваме и мислим, да изграждаме понятията си без да се осланяме толкова на чуждия опит, защото в крайна сметка и Кастанеда е бил човек :)
Накрая се е сблъскал абсолютно реално и лично със смъртта. Кой знае, може би би бил на друго мнение, ако я познаваше толкова отблизо ;))
Може би би наблегнал повече на живота, ако го познаваше в пълнота :)
цитирай
12. sestra - Не ги деля.
20.08.2011 17:51
Знам какво имаш предвид, Люси. Тук не спомена един, който ми е в сърцето и ще е там до края. Вярвам в неговото Възкресение безрезервно, мога лесно да го кажа. А пък смъртта на Кастанеда е доста странна, никой не го е видял мъртъв и никой не знае какво е станало. Това само като уточнение. И какво езотерично видя в тези редове, т.е. мъгляво? Изчистено, точно, прекрасно казано. В страха от смъртта и психологическия комплекс от него, който ни кара да живеем като че ли сме вечни за мен се крият повечето от проблемите ни.
цитирай
13. pisatelkata - Загадка е животът и човекът.
25.08.2011 18:16
"Когато човек поеме по пътя на воина, той постепенно осъзнава, че обикновеният живот е останал завинаги зад гърба му. Средствата от обикновения живот повече не са буфер за него; той трябва да възприеме нов начин на живот, ако иска да оцелее.
цитирай
14. sestra - Да :)
01.09.2011 08:17
постоянно.
цитирай
15. phoenix2000 - Хех
02.09.2011 12:40
Това е войната от миналото. Сега има седящи уютно в машините, или зад пултовете оператори и опитващи се да оцелеят, бягащи от смъртта "войни" или по скоро жертви. Абсурд пораждащ нетрадиционни нови форми на оцеляване. Войната не е това което беше :))) Войната е кланица между касапи и говеда с предизвестен победител. Колкото и да се опитваш да търсиш романтика, войната винаги ще си остане тягостна тема
цитирай
16. sestra - phoenix2000,
02.09.2011 13:49
войната, за която ти говориш носи романтика от векове за векове за твърде много хора ииии... нищо там не се е променило. Остава си по-лошият начин, но начин, не знам колко хора са я избегнали, за да проявяваме високомерие. А това, за което тук говоря, е физика. Ако предпочиташ, можеш да го наречеш метафизика, на мен не ми харесва, затова си оставам на чиста физика.
цитирай
17. sestra - phoenix2000
03.09.2011 00:18
реших да ти подаря още един отговор, понеже забелязах колко си гостоприемен в твоя блог и той е цитат от горния текст. Ще ти го сложа тук:

"Нещата, които хората правят, в никакъв случай не могат да имат по-голямо значение от света. Затова воинът се отнася към света като към една безкрайна загадка, а към нещата, които хората правят — като към безкрайна глупост"
цитирай
18. cinderellathespy - Здравей, Станимира,
20.09.2011 08:49
аз така си шпионирам от време на време и шпионирайки попадам на ценни неща в интернет пространството като твоя блог, които ме връщат към разни мои вътрешни търсения....Този твой постинг ми припомни за една моя любима книга, която от време на време препрочитам, но скоро не съм разлиствала - Героят в теб на Каръл Пирсън. Чела ли си я - за шестте архетипа? Дълго време бях капсулирана в тип Сирак, после мисля, че дойде времето на Война, което продължава между другото и понастоящем. Войнът според Пирсън променя своя свят, като налага представата и волята си за по-добър свят. Май съм от типа войни, които съчетават грижата с надмощието, тъй като винаги се боря както за себе си, така и за другите. В същото време доста често у мен се крие и един Скитник - просто имам си моите моменти на отчуждение и бягство.....
Много ми харесва този цитат на Лонгфелоу в раздела на книгата за Война :
"Те, героите показват,
че възможна е мечтата
дирите ни да се врязват
в пясъка на времената....
Да дерзаем ний тогава
със сърце небоязливо,
за напредък, не за слава,
да се трудим търпеливо."
Хубаво ми е да съм Войн, но се стремя да се превърна пълноценно в Магьосник....Замислих се, като прочетох поста ти - май за мен този процес е започнал, но имам още какво да уча....Поне основите са поставени - вече вярвам, че ако не се нося по течението на Вселената,а срещу него, никаква упоритост, умение, храброст или ум не ще ми помогнат да постигна желаната цел.....Знам, че навлизайки в архетип Магьосник от мен се изисква нов тип дисциплина, иска се яснота и сила на волята, винаги да действам в съгласие с най-дълбоката и най-мъдрата си същност.....
Ох, много се разбърборих, извини ме Станимира....:-)
Благодаря ти за този постинг, който ме обърна към мене си и ми даде време за пореден самоанализ, нещо което не бях правила скоро....
Хубав ден от мен, пак ще дойда!:-)
цитирай
19. sestra - Здравей, ами че шпионирай си,
20.09.2011 17:22
то тук е за шпиониране точно и се радвам ,че си :) Не съм чела тази книга, вероятно е интересна, даже предизвикваш интереса ми с това, което разказваш. И стихът е много точен... всъщност и по християнската ценностна система се стремим към образ и подобие Божие, което ми се струва близо до Магьосника... Според Кастанеда има, мисля четири типа човек, те дори не ги наричат архетипове, а с някакви леко присмехулни имена, ще ги намеря. На мен затова ми допада много Кастанеда, защото както тук пише, воинът се смее ли, смее... Идвай пак, Синдъреладъспай :)
цитирай
20. cinderellathespy - Re : sestra
20.09.2011 18:37
Викай ми Ели! Приятно ми е!:-)
Ще дойда задължително....:-)))
цитирай
21. sestra - Приятно ми е, Ели,
20.09.2011 20:34
до скоро :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2578537
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031