Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2017 13:19 - Ретроспекции
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 2077 Коментари: 11 Гласове:
13

Последна промяна: 16.03.2017 13:30

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 17.10.2012 23:16 - Тя оставя бледи следи   Лисицата. Обичала съм досега всеки път и във всяка ситуация като лисица - недоверчиво, непоказно, неудобно. Сякаш твърде много ми идваше гордостта в моите близки, приятели, любими и или се пазех да им дам повод да я изявят или ги предизвиквах директно да я озъбват насреща ми. Неудобно и точно като лисица никога не съм спирала в покой, следвайки ситния тръс на някакво презсънно пътуване или въртейки се до припадък в клетките на изфирясалите хармонии. 

Простете ми, приятели зловещи,
пристъпвам с мойта нервна крачка,
разбивам, вечна ваша пленница
дори най-мъничката лъскава играчка.

Изстъргвам 
редовно и безжалостно сърцето си
за да е чист и непресъхващ извор
за ваште жадни, страстни недоверия.

(писано 90-те някъде)


Лъвът е нежен, мечката - гореща, вълкът - умен, а лисицата - силна, най-силното духом животинче е тя. И не знам защо всеки път като съм виждала някоя от тях, все съм се молела Бог да я опази. Крехки са.

Завладяна от нещото, което постепенно доби форма в дните ми и получи своето универсално название - автоимунна криза, си припомних старото стихотворение за приятелите с изисквания и свои версии за мен. Винаги ги моля да не стигат до крайност в претенциите, аз друга няма как да стана, но трудно се получава. 


Тя оставя бледи следи защото е свикнала да бяга а на нея самата маркери не и трябват.




Гласувай:
13



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krumbelosvet - Това е за Гинес.
16.03.2017 14:05
Да се нарече жена "лисица", както и "кукувица", е обида в обществото. А една поетеса сама се нарича така, явно свикнала и заобичала своята свръх-деликатност. Право или криво, добро или лошо, не зная, но май е уникално. А стиховете са хубави, не са измислени и маниерни, и будят симпатия... към лисиците ли?
цитирай
2. faktifakti - приятелството е всеотдайност,
16.03.2017 14:54
а не лисичи маниери.
интересни вариации:)
цитирай
3. sestra - Благодаря, Крумбелосвет,
16.03.2017 15:10
krumbelosvet написа:
Да се нарече жена "лисица", както и "кукувица", е обида в обществото. А една поетеса сама се нарича така, явно свикнала и заобичала своята свръх-деликатност. Право или криво, добро или лошо, не зная, но май е уникално. А стиховете са хубави, не са измислени и маниерни, и будят симпатия... към лисиците ли?

Ценя искреността.
цитирай
4. sestra - И какво значи лисичи маниери?
16.03.2017 15:13
faktifakti написа:
а не лисичи маниери.
интересни вариации:)

Аз по-искрено животно от лисица не съм наблюдавала, за това и пише тук... впрочем коментарът ти от тогава е адекватен към текста. Какво ти е станало?
цитирай
5. donchevav - Споделям това за приятелите. . . ...
16.03.2017 21:28
Споделям това за приятелите... непременно държат да останеш на пиедестала, на който са те покачили против волята ти... че и - щеш, не щеш - цял живот трябва да стържеш патината...

Знаеш за вълка и козината - предполагам, че важи и за лисиците. Невероятно животно - извънземно...Едва ли случайно Малкият принц точно от лисицата получава първия си урок по опитомяване. :)))
Докосна ме с нещо - може би с ретроспективния план... Благодаря ти, Стани! Поздрави!

цитирай
6. sestra - Има си един сой...:)
17.03.2017 00:12
donchevav написа:
Споделям това за приятелите... непременно държат да останеш на пиедестала, на който са те покачили против волята ти... че и - щеш, не щеш - цял живот трябва да стържеш патината...

Знаеш за вълка и козината - предполагам, че важи и за лисиците. Невероятно животно - извънземно...Едва ли случайно Малкият принц точно от лисицата получава първия си урок по опитомяване. :)))
Докосна ме с нещо - може би с ретроспективния план... Благодаря ти, Стани! Поздрави!


Наистина, много след като бях чела Малкият принц, видях лисицата - точно същата. Екзюпери не е преувеличил или измислил нищо в нея. Аз и вълците обичам. Спокойна нощ, Вени, благодаря ти за посещението.
цитирай
7. krumbelosvet - ВЗАИМНАТА обич м/у хора и вълци/кучета
19.03.2017 11:02
ВЗАИМНАТА обич между хора и вълци/кучета, е много интересен феномен. Според мен - недооценен от науката.
цитирай
8. sestra - Не знам защо
19.03.2017 12:45
krumbelosvet написа:
ВЗАИМНАТА обич между хора и вълци/кучета, е много интересен феномен. Според мен - недооценен от науката.

Науката трябва да се занимава с това... според мен е просто. Да, има все повече хора, които не го разбират. Може би на тях би помогнала науката... Надявам се, Крумбелосвет, да не Ви прозвучат зле моите разсъждения. Просто размислите ми. Хубав ден.
цитирай
9. krumbelosvet - Сестро, няма лошо.
22.03.2017 09:02
И жените, и мъжете имат и мисли, и чувства. Но мъжете по-често дават предимство на мисленето, а жените - на чувството. И, съответно, по-рядко имат върхови постижения, едните в чувствата, а другите - в мисленето. Божия работа, еволюцията е поощрила това "разделение на труда", така жените и мъжете са си още по-необходими едни на други, а върховите постижения са повече, отколкото щяха да бъдат БЕЗ това "разделение на труда". Само дано не ме разберете криво. Все пак, аз имам повече дъщери, отколкото синове, и ги обичам и ценя. Често се случва и жена по-умна от мъж, но това е друга тема.
цитирай
10. batogo - !!!:))) Много е истинско, Сестра!
26.03.2017 14:42
А искреността радва и буди уважение.
Хубав ден!
цитирай
11. litatru - Много истинско и
27.03.2017 10:04
написано от сърце!
Литатру
<3
(И аз като теб уважавам и се възхищавам на всички животни!!! ... и растения.)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2577685
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031