Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.10.2016 22:54 - Жената Есен
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 7970 Коментари: 28 Гласове:
24


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Дочака жълтата вода жената Есен
на сутринта покрита цяла в злато
 по вятъра и с капки дъжд танцуваше.
На следващия ден изхвърли всичко
и се превърна в скитаща светица.
Сега пристъпва гола, босонога
върху съкровищата си довчерашни,
а златното килимче меко гали
изтичащите мисли от нозете и.
От утре тя ще се загърне в дрипите,
останали от тънещите в кал съкровища
и цяла зима ще сънува птиците,
цветя, горещи плажове, светкавици,
за да ги има някой ден, все някога.







Тагове:   есен,   жена,   сън,


Гласувай:
27



1. faktifakti - най- задълбочения есенен стих
26.10.2016 23:38
за сезона :)
цитирай
2. sestra - Хаа-ха-ха! :)
26.10.2016 23:46
faktifakti написа:
за сезона :)

Действително май скоро не е имало по-опявана в строфи есен - смея се още :)
цитирай
3. marrta - златното момиче, скитницата-есен...припомни ми една есен, която валсува -
27.10.2016 01:04
Капят дните, капят листата и небето е сиво и капе.
Запознавам се с есента. Тя е дама. С ръкавици и шапка.
Днес върти се сред мокри листа и държи дъжда за ревера.
Вчера беше със златна глава и къдрици разтърсваше смело.
Онзи ден бе увита с мъгла - одалиска във бели воали...
Есента, есента, есента - едновременно удря и гали.
Есента сред която вървим. Есента ни, която минава.
Сред листа, капки, думи и дим. Нека валсът да продължава!


цитирай
4. nalia - Днес е вчерашното утре, Стани,
27.10.2016 06:19
така че всичко винаги си е днес:)
цитирай
5. batogo - !!!:))) Поздравления, сестра!
27.10.2016 07:51
По този стих дори роденият сляп може да нарисува картина на есента.
Хубав ден!
цитирай
6. katara - :P:P:P
27.10.2016 08:43
като картина е нежно и истинско...
сис, като теб....
цитирай
7. eliana - Жената Есен,ах!
27.10.2016 10:05
Образ и подобие при теб - тя е най-топлата жена,сравнена по сезони :)
По-здрави(поздрави) днес и безкрайно напред!
цитирай
8. rosiela - ПОЗДРАВИ!
27.10.2016 10:54
Хареса ми, много е интересно.
цитирай
9. makont - Толкова е образно ...и сълзите се сливат невидими с дъжда...
27.10.2016 12:25
есента си отмъщава за всичко, за горделивото и непокорно лято, за усмивките и надеждите. Но, сега се заражда всичко бъдно, "...за да ги има някой ден, все някога", мечтите ще се скрият на топличко под мъртвата шума, и само да мине зимата... Прегръщам те, Стани!
цитирай
10. getmans1 - Поздравления Сестра! Извини ме, ...
27.10.2016 14:38
Поздравления Сестра!
Извини ме, ама имам чувството, че днес ще имаш една коментараджийка-четкаджийка по-малко:)))
цитирай
11. sestra - Здравей, Доре,
27.10.2016 19:21
marrta написа:
Капят дните, капят листата и небето е сиво и капе.
Запознавам се с есента. Тя е дама. С ръкавици и шапка.
Днес върти се сред мокри листа и държи дъжда за ревера.
Вчера беше със златна глава и къдрици разтърсваше смело.
Онзи ден бе увита с мъгла - одалиска във бели воали...
Есента, есента, есента - едновременно удря и гали.
Есента сред която вървим. Есента ни, която минава.
Сред листа, капки, думи и дим. Нека валсът да продължава!



Написах това с ясно осъзнаване, че всичките ми асоциации вече са нечии образи. И гниещото злато е писано от Андромен. Но пък исках да пиша и... направих го :)
цитирай
12. sestra - Да :)
27.10.2016 19:22
nalia написа:
така че всичко винаги си е днес:)

Затова днес понякога е изморително :)
цитирай
13. sestra - Много мило ,благодаря ти.
27.10.2016 19:23
batogo написа:
По този стих дори роденият сляп може да нарисува картина на есента.
Хубав ден!

:)
цитирай
14. sestra - Юлия, не знам кога си истинска?
27.10.2016 19:25
katara написа:
като картина е нежно и истинско...
сис, като теб....

Когато безцеремонно плюеш или когато използваш мили думи.
цитирай
15. sestra - Благодаря ти, Ели,
27.10.2016 19:25
eliana написа:
Образ и подобие при теб - тя е най-топлата жена,сравнена по сезони :)
По-здрави(поздрави) днес и безкрайно напред!

поздрави и на теб, и все така напред!
цитирай
16. sestra - Радвам се :)
27.10.2016 19:27
rosiela написа:
Хареса ми, много е интересно.

Благодаря ти :)
цитирай
17. sestra - Да, Мая, така е...
27.10.2016 19:28
makont написа:
есента си отмъщава за всичко, за горделивото и непокорно лято, за усмивките и надеждите. Но, сега се заражда всичко бъдно, "...за да ги има някой ден, все някога", мечтите ще се скрият на топличко под мъртвата шума, и само да мине зимата... Прегръщам те, Стани!

благодаря ти, прегръщам те и аз :)
цитирай
18. sestra - Гет,
27.10.2016 19:29
getmans1 написа:
Поздравления Сестра!
Извини ме, ама имам чувството, че днес ще имаш една коментараджийка-четкаджийка по-малко:)))

какво ми казваш, приятелю? Съжалява, но не разбрах.
цитирай
19. germantiger - ...
27.10.2016 19:41
Рядко чета поезия, освен на някои от великите векове преди нас.

Силно и тихо си го написала поне в мен така го усещам - представих си образите, движението дори и да - ДРИПИТЕ СЪЩО МОЖЕ ДА СА КРАСИВИ заедно с есента.

Много събличащо, много стъпка след стъпка и много въздейсатващо поне за мен си го пресъздала.

БЛАГОДАРЯ!
цитирай
20. sestra - Благодаря,
27.10.2016 20:01
germantiger написа:
Рядко чета поезия, освен на някои от великите векове преди нас.

Силно и тихо си го написала поне в мен така го усещам - представих си образите, движението дори и да - ДРИПИТЕ СЪЩО МОЖЕ ДА СА КРАСИВИ заедно с есента.

Много събличащо, много стъпка след стъпка и много въздейсатващо поне за мен си го пресъздала.

БЛАГОДАРЯ!

радвам се наистина, че те е достигнало.
цитирай
21. getmans1 - Поздравления Сестра! Извини ме, ...
27.10.2016 20:08
sestra написа:
getmans1 написа:
Поздравления Сестра!
Извини ме, ама имам чувството, че днес ще имаш една коментараджийка-четкаджийка по-малко:)))

какво ми казваш, приятелю? Съжалява, но не разбрах.


... Просто не съм видял, че многоликата „приятелка“ №6 вече е коментирала и това ме учуди. Извини ме, моля!
Тука в блога стана бетер „Биг брадър“ разликата е, че ония все пак имат интерес а ние тук „уж“ се забавляваме, жалка картинка сме и отвратителна.
Казвайки последното по никакъв начин не омаловажавам собственият си принос за тази картинка, грозно се получава!
цитирай
22. sestra - Ами...
27.10.2016 20:32
getmans1 написа:
sestra написа:
getmans1 написа:
Поздравления Сестра!
Извини ме, ама имам чувството, че днес ще имаш една коментараджийка-четкаджийка по-малко:)))

какво ми казваш, приятелю? Съжалява, но не разбрах.


... Просто не съм видял, че многоликата „приятелка“ №6 вече е коментирала и това ме учуди. Извини ме, моля!
Тука в блога стана бетер „Биг брадър“ разликата е, че ония все пак имат интерес а ние тук „уж“ се забавляваме, жалка картинка сме и отвратителна.
Казвайки последното по никакъв начин не омаловажавам собственият си принос за тази картинка, грозно се получава!

съжалявам за заблудата.
цитирай
23. cinderellathespy - Три сестри...
27.10.2016 22:31
Много ми хареса, Сестричка, и някак интуитивно у мен се появи образа на три сестри и един брат - сестрата Пролет, сестрата Есен, сестрата Зима и братчето им Лято :) Обичам от дете приказката за водите на реката и за златното момиче. Всяка една от сестрите е златно момиче, просто грее с различен блясък - Пролетта в зелено златно, Есента в оранжево златно, а Зимата... ехххх - в ослепително бяло със златен ореол! Твоето хубаво стихотворение, при мен роди нещо като партниращ отговор. Дано ти хареса. :)

Три сестри...

Жената Пролет седна на брега
Очите и в безкрая се стопиха
Прегърна тихо своята сестра –
Жената Есен
Двете се вглъбиха

Прошепнаха си истинни слова
Невидимата радост разпиляха
Сред златните нападали листа
Те песните на Лятото
Допяха

А то ги гледаше като в мъгла
Нали им беше брат от старо време
В невидимата звездна тишина
На път реши вълшебен
Да поеме

Обърна се и просто я видя –
Сестрата Зима – волна снежно бяла
В крайморската смълчана синева
Снагата и високо
Бе изгряла

Помаха Лятото и отлетя
В следите си посипа нежност
В усмивката си скъта Пролетта –
Любимата сестра
За вечност

А после дъжд от облак заваля
Посоките невидими се скриха
Заспа за дълго майката Земя
Мечтите и в небесното
Попиха

27.10.2016г.
Ели

Прегръдки от мен <3
цитирай
24. sestra - Да, харесва ми много, ЕЛи,
27.10.2016 22:51
радвам се, че си се вдъхновила от тук за това хубаво стихотворение :) Семейството е новото, произлязло от твоето прозрение и то е любопитна тема наистина. Благодаря ти!
цитирай
25. aqualia - Една усмивка
29.10.2016 15:54
...златна и от мен, ако бях мъж, още по-голямата щях да я изпитам. &#128512;
цитирай
26. sestra - :) Благодаря, Лили
29.10.2016 18:27
aqualia написа:
...златна и от мен, ако бях мъж, още по-голямата щях да я изпитам. &#128512;

Поздрав с усмивка за твоето стихотворение :)
цитирай
27. mariniki - ех, че е хубаво...
31.10.2016 17:13
и вдъхновяващо... винаги съм знаела, че есента е жена...
красива и чувствена...
цитирай
28. sestra - Благодаря ти сърдечно :)
31.10.2016 19:18
mariniki написа:
и вдъхновяващо... винаги съм знаела, че есента е жена...
красива и чувствена...

И не само тя. Всичко живо е в сърцето си жена - красива, чувствена и непобедима :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2582395
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930