Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.11.2014 20:19 - Доброто
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 3950 Коментари: 14 Гласове:
40

Последна промяна: 15.11.2014 16:01

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Днешният ми размисъл: доброто не идва просто така, изобщо не му е лесно. На тази земя е нужен някой да го роди. 


 Не би бил тъй сияен
 розовият още сънен цвят,
ако се готвеше с години 
за цъфтежа си.
Опулен като мъничко момче,
огряло с поглед мрака си,
изхлузил неусетно бронята
на дългия, спокоен сън
го прави нежен и блестящ,
прекрасен и напълно сам
между небето и земята си,
единствен свой свидетел,
подготвен в пъпката си
за войник, а днес
оставил своето оръжие
и цялото порастване
превърнал вече в минало,
спокойно се изправя
и завива вече гънките
на тайната си красота,
отникъде като че ли
разлистена.

image


Днес, след като бях в този постинг на donchevav, се присетих за моите димитровчета от детството, дето ги видях после в книжката по разказа на Каралийчев "Майчина сълза", а после по някаква причина задълго бяха изчезнали за мен. И когато ги видях в ръцете на една приятелка, веднага ги наснимах. Същите морави главички с къси листенца и съвсем мъничко по-дълги венчелистчета, дето времето ми бе отнело, сега ми ги върна - по-бледи, но са си същите. А бях си помислила, че е изчезнал този вид хризантема. От всички снимки остана само това... Колко ми е скъпо, сама си знам

.








Гласувай:
42



1. donchevav - Святото тайнство на раждането, то е ...
15.11.2014 11:18
Святото тайнство на раждането, то е миг, който продължава цял живот:))))
Поздрави, Стани! Много дълбоко - поне това, което усетих. Поздравления!
/съжалявам, не знам какво пак се е бъгнало - не ми отчита гласа за постинга - ще се върна да опитам по-късно:(/
Хубав съботен ден!
цитирай
2. marrta - отникъде...
15.11.2014 12:45
като че ли
цитирай
3. sestra - Нищо, не е проблем :)
15.11.2014 15:35
donchevav написа:
Святото тайнство на раждането, то е миг, който продължава цял живот:))))
Поздрави, Стани! Много дълбоко - поне това, което усетих. Поздравления!
/съжалявам, не знам какво пак се е бъгнало - не ми отчита гласа за постинга - ще се върна да опитам по-късно:(/
Хубав съботен ден!

Благодаря ти много за прочита - раждането и поемането на отговорност, но трябваше да до бавя и отглеждането на доброто. Винаги някой е натоварен с това.
цитирай
4. sestra - :)
15.11.2014 15:36
marrta написа:
като че ли


за невнимателните.
цитирай
5. sherif - ...
15.11.2014 18:00

Добре казано ;)

цитирай
6. sestra - A, да,
15.11.2014 18:24
sherif написа:

Добре казано ;)



Дейв знае какво приказва... ;)
цитирай
7. megg - Избухва красотата
15.11.2014 21:40
в чудото на нови светове. Вечни в крехкостта дори на мигновенията си; били... И в добротата, която и позагърбена понякога, ражда чудото на промяната, имало я е... Много ми хареса , поздравления, Сестра!
Знаеш ли, и аз обичах тази книжка с илюстрациите на димитровчетата; още като видя гърне в есенна градина, ми се приисква да надникна за лястовичето.
Приятна вечер! :)
цитирай
8. sestra - Благодаря, Мег,
15.11.2014 22:44
megg написа:
в чудото на нови светове. Вечни в крехкостта дори на мигновенията си; били... И в добротата, която и позагърбена понякога, ражда чудото на промяната, имало я е... Много ми хареса , поздравления, Сестра!
Знаеш ли, и аз обичах тази книжка с илюстрациите на димитровчетата; още като видя гърне в есенна градина, ми се приисква да надникна за лястовичето.
Приятна вечер! :)


тя, тази книжка е любима на мнозина, а при моя милост интересното е, че това мораво димитровче изобщо не е нарисувано като есенно цвете в илюстрациите на Любен Зидаров, но те са толкова магично свързани с нежния текст, че ме доведоха до мисълта, че моравото димитровче е именно това цвете в градината на баба ми, което заедно с жълтите от същия вид помня от най-рано.
цитирай
9. vilish - Поздрави, Sestra !
17.11.2014 12:28
Мил спомен с докосване до красота!
А доброто ... даваме, ако го носим наистина и оставим да "надделее" над останалото в нас ...
Хубава седмица! :)
цитирай
10. sestra - Не може да го оставим.
17.11.2014 14:31
vilish написа:
Мил спомен с докосване до красота!
А доброто ... даваме, ако го носим наистина и оставим да "надделее" над останалото в нас ...
Хубава седмица! :)

Доброто не е стихия, за него се работи постоянно. Поздрави, Вилиш, много ти благодаря!
цитирай
11. makont - Съкровището на вечността се крие в раждането.
19.11.2014 15:41
Всяка красота носи в себе си движението,образът на творението, реализацията на пълната възможност, докато се разлисти... Понякога красотата и добротата вървят ръка за ръка, но само понякога. Поздрави, Стани!
цитирай
12. sestra - Да, Мая,
19.11.2014 21:14
само понякога докато дойде време да се слеят окончателно, а че това ще стане - вярвам безрезервно.
цитирай
13. hel - Някой трябва да износи доброто и да ...
21.11.2014 11:39
Някой трябва да износи доброто и да го роди за този сват, иначе остава неизразено. Поздрави, сестра!
цитирай
14. sestra - Поздрави, Хел,
21.11.2014 12:23
hel написа:
Някой трябва да износи доброто и да го роди за този сват, иначе остава неизразено. Поздрави, сестра!


и на теб успех в това.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2577875
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031