Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.02.2014 09:02 - Хаум*
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 2398 Коментари: 7 Гласове:
14

Последна промяна: 27.02.2014 08:45

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Безпомощно
на дървеното слонче
щръкнали крачетата
сред вихъра от  дрехи
има още малки трупове 
и в тая суматоха битова
се скърши моята надежда
в вечното разцепена.


image


Умът - най-големият предател и враг. Избива те от пътя ти в най-решителния миг само с един малък, нехаен жест. Той е мравката, която ме държи винаги на върха, оставя ме да си хрупам блажено свежи листенца само, за да ме дои в подножието, когато кротко си почивам. И все по-кратко си почивам, и все по-дълго хрупам, защото упорството на моята мравка е безкрайно. Тя обича пълното ми с надежди за щастие стомахче и се грижи винаги да е добре напълнено. Забравих как изглежда широкият свят, забравих да пътешествам, забравих да се смея, забравих почти всичко. Сега съм роб на мравката, живея заради нейната воля - да се храни от мен. Ще литне напред времето, та то си лети накъдето си поиска. Ще изфучи както и до днес и един ден листенцата на моето стръкче ще спрат да растат и то ще изсъхне. Тогава мравката ще ни напусне, ще отиде на друго още зелено. Там ще си намери други въшчици, наивно щастливи, невинно хрупащи всеки ден нови зелени листенца. Ще посънувам моето минало и кротко ще се сгуша до моето стръкче завинаги.
Ето това е умът - моят най-голям враг, маскиран като покровител.
*хаум - хаос+ум


 



Тагове:   надежда,   мравка,   въшка,   живот,   Свят,   ум,   стръкче,


Гласувай:
14



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - миниатюризирането на глобален проблем,
27.02.2014 12:08
си е чиста проба изкуство.
а знаеш ли кой убива мравката - една спора на гъба, която се заселва в нея и се храни докато умре.
така че всеки използва някого в този свят, за да съществува.
интересен постинг.
цитирай
2. sestra - Интересно, но логично.
27.02.2014 18:39
Просто за яснота взех примера с мравките и въшките. Човешката трагедия с ума няма нищо общо с природните обичаи. Тя е апотеоз на злото. Всички ценности в ума подлагам на редакцията на опита си.
цитирай
3. makont - Ех, сестриче,
27.02.2014 19:29
чак ми се прииска да съг пълна глупоретина. За съжаление, истината за нашата зависимост и безпомощност, която ни определя нашият "покровител", вкарвайки ни непрекъснато в някакви норми и калъпи. Но отказвам да се сгуша и да умра. Понякога върша глупости, въпреки. Стихчето горе, направо ме накара да ми настръхне косицата. Усмихвам ти се!
цитирай
4. sestra - Обичам те, Мая.
27.02.2014 20:20
и изобщо не мога да разбера как това е възможно по интернет.
цитирай
5. makont - Хей, взаимно е!
28.02.2014 08:57
sestra написа:
и изобщо не мога да разбера как това е възможно по интернет.

Понякога си ми трудна за разбиране, чета по два, три пъти, потя се, но, първото усещане от първото прочитане е най-истинското. Ако не ми достига нещо, за да те разбера, сърцето ми те усеща. Усмивки и хубави празнични дни!
цитирай
6. faktifakti - да де , и аз визирах това, само примера ми бе биологичен.
28.02.2014 11:34
sestra написа:
Просто за яснота взех примера с мравките и въшките. Човешката трагедия с ума няма нищо общо с природните обичаи. Тя е апотеоз на злото. Всички ценности в ума подлагам на редакцията на опита си.

цитирай
7. sestra - Само от първият път, Мая.
28.02.2014 13:40
makont написа:
sestra написа:
и изобщо не мога да разбера как това е възможно по интернет.

Понякога си ми трудна за разбиране, чета по два, три пъти, потя се, но, първото усещане от първото прочитане е най-истинското. Ако не ми достига нещо, за да те разбера, сърцето ми те усеща. Усмивки и хубави празнични дни!


Другите рaзмисли могaт само да са ехо... a то често звучи съвсем рaзлично, нали :D
цитирай
8. sestra - Често,
28.02.2014 13:45
faktifakti написа:
sestra написа:
Просто за яснота взех примера с мравките и въшките. Човешката трагедия с ума няма нищо общо с природните обичаи. Тя е апотеоз на злото. Всички ценности в ума подлагам на редакцията на опита си.


когато стане дума за изменчивия ум, си представяме автоматично мозъка, но не е той. Много същества притежават мозъци, а само хората робуват самоунищожително. Затова, както е известно има разни всякакви духовни начини да се разбива тяхната настройка, за да стане възможно преинсталирането... нали :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2586005
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930