Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.07.2012 12:07 - Изгубените копчета
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 2432 Коментари: 10 Гласове:
16

Последна промяна: 20.07.2012 12:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Индивидуализъм, но не до самоотреченост.
Аналитичност, но не до абстрактност.
Безкомпромисност, но не към себе си.
Но? Колко още?
Сърцата не говорят, заети са с ритъма. Не хората, а сърцата им слушат поезия, да им почетем...

МОЛИТВА

 

Мъглата като балтон е провесила празни ръкави -
обличам балтона, направен по моята мярка.
И моля се - никого в тая нощ не забравяй,
господи, слязъл на пътя с колесницата бяла.

Дай на бедняка спокойствие - до обяд да подреме,
пари на глупака - да се ядосва, когато ги харчи,
помогни на джуджето от бъчвата мед да си вземе
и да намери в театъра своето място играча;

покани на вечеря поета - напълни му писалката
и овес дай на коня му, вместо да слуша стихове,
поседни до самотника в дългото негово чакане
и кихни зарад болния с най-сладкото кихане;

избери за палача някое друго призвание,
смачкай кърлежа, който кара жената да бяга,
затегни в самолета на децата коланите
и отведи до леглото стареца, който си ляга;

дай на мъртвия нощна шапка и хубава книга,
рай направи за дървото, което на ъгъла чака...
А на мен помогни в тая нощ у дома да пристигна
и да измия, господи, нозете на моята майка.

                                                       Борис Христов


image

дървото от ъгъла, не изсветлих снимката, че е тъжна гледка - жив пример за човешка намеса, интелигентна, че как








Тагове:   молитва,


Гласувай:
17



Следващ постинг
Предишен постинг

1. faktifakti - Индивидуализъм, но не до самоотреченост.
20.07.2012 13:53
Поезията на Борис Христов е недостижима.
цитирай
2. sestra - Една молитва е ефективна според степента и на самоотреченост,
20.07.2012 16:45
аз така знам. Пък за поезията на Борис Христов - да. Но добре, че и други биха могли да стигнат свои висини, дори скромно бих отсъдила, че и ти си имаш такива, ехее, браво на теб :)
цитирай
3. neslanchice - Едно от любимите ми е. Другото е &...
20.07.2012 20:37
Едно от любимите ми е. Другото е "Вечерен тромпет".
цитирай
4. sestra - Радвам се, че го прочете отново и честит Имен ден, Илиана!
20.07.2012 20:57
Толкова са много - "Графика", "Котка на пътя" "Кост от глухарче", а Честен кръст е нещо, което трябва да се чете всеки ден, скоро ги четохме пак.

neslanchice написа:
Едно от любимите ми е. Другото е "Вечерен тромпет".

цитирай
5. cinderellathespy - Много ми хареса....
20.07.2012 23:10
Сестричка,
благодаря за линка. Ще изчета полека-лека с удоволствие!
Много хубав пост запращащ в дълбините на себеопознаването.....
На мен ми е хем натоварено до експлодиране, хем едно хубаво във вътрето като политане....
Прегръдки и вазирам....

Ели

пп : Случайно открих и много харесах това по-долу музикалното, затова ти го споделям - ти разбираш моето душевно и обично, мило ми е някак си винаги като съм тук близичко до теб и съм адски благодарна на Радо :))) защото благодарение на него те срещнах....
http://www.youtube.com/watch?v=CS9M-41bLik&list=PL03D96E8919472B2F&index=102&feature=plpp_video
цитирай
6. sestra - Благодаря, Ели,
20.07.2012 23:43
за милите думи, за Стинг и Азнавур в една хубава композиция и аз се радвам ,че те познавам, а ти благодарение на собствения си вътрешен огън си ме намерила, което е радващо, ето пак го споменахме твоя човек :) Мисля за теб и вярвам в доброто.
Клиповете избрах с изключен YT профил, кажи моля те, нормално ли ги виждаш?
цитирай
7. men - Сестрице, защо скрои балтон за к...
21.07.2012 07:34
Сестрице, защо скрои балтон за копчето?
цитирай
8. sestra - Балтон нямам,
21.07.2012 08:47
копчета стари - да.
цитирай
9. cinderellathespy - Клиповете
21.07.2012 10:32
Сестричка,
всичко виждам!:)
Някакъв бъг се получава в youtube, но ще се изясни от какво точно е....
Парчетата са Супер, не ги бях слушала!
Благодарско, че ги сподели!
Прегръдки и хубави почивни дни! За мен ще са усилно работни!

Ели
цитирай
10. sestra - Благодаря ти,
21.07.2012 10:54
има нещо там, да. Е, браво и успешна работа!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2591848
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930