Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.12.2011 14:34 - Провокирана съм от тъгата
Автор: sestra Категория: Поезия   
Прочетен: 3960 Коментари: 22 Гласове:
23

Последна промяна: 29.12.2011 17:07

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image   image
  
imageimageimage

(Размяна на погледи с пеперуда)

Душата е ламтяща бяла клада,
поглъщаща вълшебните неща
защото раждайки, улита в сипея
на нови, хиляди желания
и чакайки отново да роди сияния, 
прегризва слабичките си крила.
Да се помолим все така ревниво,
че никога да не намира форма
безликата, безформена душа,
да си остане вечна митница,
 плашилото за тленността. 



 Имам лошия навик да допълвам постингите си във времето, и сега му останах вярна. Да допълня, че снимката си е моя, затова не цитирам източник, че изпълнението на песента на АПП от тези неизвестни хора ми хареса, затова го сложих, а сега искам да си добавя и други две, които слушам цял ден - силно изпълнение на популярна песен и още едно, пак силно - на босата певица - волната птица к.д.ланг. Поздравявам приятелите си тук с тях, пожелавам ви здраве и щастие.









Гласувай:
23



Следващ постинг
Предишен постинг

1. eliana - *Пеперудата е символ на любовта, щастието и благополучието.
28.12.2011 14:48
Ако подържите пеперуда в ръка, а после я пуснете да полети на свобода – към небето, ще се изпълни най-съкровеното ви желание.

*В старогръцките митове често пеперудите са символ на любовта, а в старогръцки език думата “психе” се употребява и за пеперуда, и за душа.
..............................................
А мен ме провокира първо (на прима виста)към буквалния смисъл :)
а иначе подкрепям 'погледите ти' , всъщност това става първо :)
цитирай
2. pontis - виж как те заковаха с пеперудите ...
28.12.2011 14:58
а ти си мислеше, че имат остри зъбки.
цитирай
3. sestra - Ели,
28.12.2011 15:16
по слепия път ми е влязла темата в твоите цитати май и изобщо не ми звучат буквално :)
Имах текст за една пеперуда, дето се влюби в мен(факт), но гледам ,че съм го изтрила. :)
цитирай
4. sestra - Понтис,
28.12.2011 15:18
не разбрах. Кои ме заковаха и какво си мислех? Остри зъбки?:)
цитирай
5. pontis - Хербарий. Търсех крилата на пеперудите.
28.12.2011 15:22
Ирационална целувка, без намордник. Шега ....:))))
цитирай
6. sestra - Хербарий не.
28.12.2011 16:34
Ели даде хубава идея какво да се прави с пеперудите в първия коментар.
цитирай
7. pontis - Не е идея, глупчо.
28.12.2011 17:12
Никой не ти дава идеи, освен теб.
цитирай
8. sestra - Хващаш се за думите,
28.12.2011 17:32
недей. Излиза, че блогърския обичай да си говорим на ти е леко притеснителен с теб. Ама добре, като ми кажат, че съм глуп-ава, гледам да благодаря, защото си е така :)
цитирай
9. wonder - Прекрасно избухване от бяла тъга, ...
28.12.2011 17:45
Прекрасно избухване от бяла тъга, отвъд тленното, което ни поробва с гравитация. Чудно! :)))
цитирай
10. sestra - :) Благодаря ти, wonder,
28.12.2011 18:34
да, тя е на сантиметри от земята, душата. Признавам си, често усещам лек укор към мрачните ми теми тук от приятелите, та сега... ето ви светлина, им казвам :)
цитирай
11. tota - Поздрави!
28.12.2011 23:15
Пеперудата е още нежност, волност, свобода!!

Весело посрещане на Новата 2012 година!!
цитирай
12. magicktarot - Не е за "кучето и крушата", но е ... неземно! Препрочитам го вече няколко пъти
28.12.2011 23:18
и всеки път ми въздейства по различен начин; и всеки път - странно. От една страна - чувствам, че има "Отвъд" - където витае вечно Душата, от друга - някак усещам, че чрез Душата това "Отвъд" идва тук и сега...А Тя си прегризва крилете, защото, може би, иска да полети без криле "тук и сега", както го прави Отвъд?
Благодаря ти за този миг "Отвъдност", Сестра! :)
цитирай
13. sestra - Благодаря, Тота,
28.12.2011 23:28
да, тя е и символ, и проява на всичките си значения. Поздрав и пожелания и на теб,за добро през идващата година!
цитирай
14. sestra - Нямам слова за тълкуването ти, Меджик..
28.12.2011 23:35
Кръжим сякаш с теб в това отвъдно-настояще като пеперуди, странно е :) И на теб поздрави и пожелания за добро, а за кучето и крушата, ти обещавам, че ще е следващото. И то е от едни неща, които изтрих преди време.
цитирай
15. eliana - Мира ,Осмисляйки ...още стиховете ти( и) -
29.12.2011 09:44
сложният път на душата е метаморфозата й и спиралата й ,
също като онези красиви творения - ۵I۵-те
а този цитат ,мисля ,се вписва,защото това е пътят и едно от вълшебните неща :
„Търсенето на Любов ни променя. Който е тръгнал да търси Любов, съзрява по пътя. В мига, когато тръгнеш да търсиш Любовта, започваш да се променяш отвътре и отвън.“
Елиф Шафак





sestra написа:
Ели даде хубава идея какво да се прави с пеперудите в първия коментар.

цитирай
16. sestra - Благодаря ти отново, Ели:)
29.12.2011 10:01
Не разбрах за творенията - кои са те? А търсенето на Любов... хм, това ми изглежда част от неизменната ни и обусловена човешка глупост, по-скоро тя ни намира, но най-вече си я имаме в нас, какво толкова и търсим :) с уважение към нашумялата писателка.
цитирай
17. cinderellathespy - Сестричка, здравей....
29.12.2011 10:17
В утрото написаното от теб ме накара да си представя едни зелени поляни, където обичам много да се разхождам с едни мои любими хора - кръстницата ми, която живее в един град, в полето точно под балкана.... Там ми е втория дом, по стечение на обстоятелствата там пораснах, с тях (кръстницата и нейните близки) и с тези зелени поляни.... Там има толкова пеперуди и цветя и планински реки и водопад, там се чувствам волна, зелена, дива, истински себе си, мислите ми за мама там са цветни и някак топли, докато морския бряг .... там е друго ... по-студено ми е докато гледам безкрайното синьо и ме схваща тъгата, някак осъзнаването на загубата е по-осезателно докато наблюдавам водното пространство, което се слива с хоризонта...
Докато четох постинга ти се роди едно стихо, което ти споделям....

Пеперудена обич

видях я някога там във полето
в планинското зелено като Рай
докосна ме тъй нежно във сърцето
изгуби се в гористия безкрай….

след нея волна бързо се затичах
ръце разперих да я уловя
но тя като душата на момиче
след влюбване внезапно изгоря….

потърсих я сред сноп от детелини
четирилистни и със три листа
но ветрове я бяха приютили
във тайнствени невидими места…

за нея мисля толкова години
дали бе нечия обичана душа….
те - цветовете и очите съхранили
ме топлят и на яве и в съня…

http://www.youtube.com/watch?v=V7eZD3TKn_M

Любовта... Съгласна съм абсолютно, сестричке, че няма какъво да я търсим - тя е вътре в нас и винаги ни намира (закона за привличането си важи в пълна и тотална степен)... Усмихнато да ти е! Прегръдки!:)
цитирай
18. eliana - :)
29.12.2011 10:22
Творенията - уточних ''там'',а цитата по-скоро е актуален в завършека си ...
за пътят и формата :)
цитирай
19. sestra - Творенията - уточних ''там'', а ...
29.12.2011 11:29
eliana написа:
Творенията - уточних ''там'',а цитата по-скоро е актуален в завършека си ...
за пътят и формата :)

Пътят, да, няма спор.
цитирай
20. sestra - В утрото написаното от теб ме накара ...
29.12.2011 11:34
cinderellathespy написа:
В утрото написаното от теб ме накара да си представя едни зелени поляни, където обичам много да се разхождам с едни мои любими хора - кръстницата ми, която живее в един град, в полето точно под балкана.... Там ми е втория дом, по стечение на обстоятелствата там пораснах, с тях (кръстницата и нейните близки) и с тези зелени поляни.... Там има толкова пеперуди и цветя и планински реки и водопад, там се чувствам волна, зелена, дива, истински себе си, мислите ми за мама там са цветни и някак топли, докато морския бряг .... там е друго ... по-студено ми е докато гледам безкрайното синьо и ме схваща тъгата, някак осъзнаването на загубата е по-осезателно докато наблюдавам водното пространство, което се слива с хоризонта...
Докато четох постинга ти се роди едно стихо, което ти споделям....

Пеперудена обич

видях я някога там във полето
в планинското зелено като Рай
докосна ме тъй нежно във сърцето
изгуби се в гористия безкрай….

след нея волна бързо се затичах
ръце разперих да я уловя
но тя като душата на момиче
след влюбване внезапно изгоря….

потърсих я сред сноп от детелини
четирилистни и със три листа
но ветрове я бяха приютили
във тайнствени невидими места…

за нея мисля толкова години
дали бе нечия обичана душа….
те - цветовете и очите съхранили
ме топлят и на яве и в съня…

http://www.youtube.com/watch?v=V7eZD3TKn_M

Любовта... Съгласна съм абсолютно, сестричке, че няма какъво да я търсим - тя е вътре в нас и винаги ни намира (закона за привличането си важи в пълна и тотална степен)... Усмихнато да ти е! Прегръдки!:)

Снимката те е провокирала. Тази от стихотворението ти - същата волна птица, май всички сме ги гонили :))) Благодаря и за песента.
цитирай
21. makont - Много пеперудено красиво е при теб,
29.12.2011 12:16
няма да намерим форма, сестриче, в клетката на зтвореното пространство няма да оцелее нито пеперудата, нито душата, ще залинее, от бяла ще стане черна, а това не бива да го допуснем, нали! Весели празници ти желая!
цитирай
22. sestra - Maя, опазил Господ,
29.12.2011 14:17
ще следваме оптималното, а там се крие и мярката на оптимистичното - една идея добро в повече.. нещо такова. Не бях предвидила черното тук, но трябва да се помни, че го има, да :) и на теб весели!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2577678
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031