Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
17.11.2012 09:25 - Дом
Автор: sestra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2128 Коментари: 10 Гласове:
17


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Нося се на колелата на градския транспорт подобно изтерзана от многократно третиране с инсектициди бълха, сгушена кротко в топло космато тяло, оцеляваща незнайно докога. Без надежди някакви, с мисли, разпадащи се от гравитацията, с умора, понесла леко и без страст историята на цялото болно човечество. Изморена. Сънят подскача леко наоколо ми, в ритъм постепенно забавящ се, само и само да приближи някоя от пухкавите си топки достатъчно близо, че да ме глътне и отнесе. И аз си мисля как всяко нещо, мисъл, човек или събитие иска да ни отнесе в себе си в посока, която само не знае. Иска, тегли, всмуква, отнася, краде, тогава, когато ти не искаш да правиш същото. Ако нямаш своя кауза, отиваш директно за пълнеж на нечия чужда. 
Не, не ми се получава мисленето. Умората се намесва и ме разбужда когато съм най-унесена, преди да хлътна достатъчно и тролеят ме изпуска на едно място с твърда повърхност и твърде познати гледки вляво, вдясно, напред. Хващам си маршрута към дома. Това е животът - път към твоя дом. Изгубиш ли се, тръгваш никъде. Все едно - дали скоро и след много време, все стигаш точно там - в дома. Дом, кактедрала, храм, убежище, молитва, тишина. Тихо. До следващия път. Дом, катедрала, храм, има ли значение чий, изгубиш ли се? 




Тагове:   дом,   тишина,   посока,


Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. malchaniaotnadejda7 - "Това е животът - път към твоя дом."
17.11.2012 09:44
И когато се прибереш в себе си, може да приютиш целият свят. Понякога дори не ни трябва посока, нали? достатъчни са няколко удара на сърцето.:) Благодаря ти, беше хубаво да прочета и съпреживея. Радостен ден, Стани и високо небе!:)
цитирай
2. tit - Мисля, че изгубиш ли се - трябва да намериш Пътя!:)
17.11.2012 12:23
Ако носиш Домът в себе си, защо ти е Път?
За това е нужен Домът - за да Пътуваме!:))
цитирай
3. sestra - Благодаря ти за съпреживяването, Надя :)
17.11.2012 16:05
Мисля, че дори и когато небето е ниско като днес, можем да знаем за възможността да си го прокопаем (нищо невъзможно няма) и така спокойно да изчакаме разнасянето на облаци и мъгли.

malchaniaotnadejda7 написа:
И когато се прибереш в себе си, може да приютиш целият свят. Понякога дори не ни трябва посока, нали? достатъчни са няколко удара на сърцето.:) Благодаря ти, беше хубаво да прочета и съпреживея. Радостен ден, Стани и високо небе!:)

цитирай
4. sestra - Ами така е, но изглежда ние, а особено мъжката част от всички нас,
17.11.2012 16:14
забелязала съм, отбелязват дома като основна ценност в жизнената си схема. Отделно пътуването е не-по-малко равностойно нему. Искам нещо да ти кажа сега, ти ще го приемеш по същество, затова позволявам си го... ДомЪТ е нужен, но носим ДомА в себе си. (не домЪТ) Благодаря, ти, ако успя да изтърпиш това последното, мисля, че е важно, а защо, не мога да си обясня ;)))

tit написа:
Ако носиш Домът в себе си, защо ти е Път?
За това е нужен Домът - за да Пътуваме!:))

цитирай
5. tit - аз имам нетърпимата нужда да се чувствам част от нещо по-голямо...
17.11.2012 16:58
инак съм изгубена. Знам, че е въпрос на светоусещане. Но сама се чувствам половин човек...сигурно съм елементарна!:)
Търпението не ми е сред качествата, сигурно за това така блуждая наоколо...тотално злоупотребявайки с твоето~!:)))
цитирай
6. sestra - :)
17.11.2012 17:09
Не е вярно :)
цитирай
7. elineli - А,
17.11.2012 19:38
може ли да си си в къщи, ако не си никъде, сестричке?
Земята е достатъчно място...
цитирай
8. sestra - Не знам, Elineli,
17.11.2012 22:15
Земята не е достатъчно място за някои хора - факт, а за други - и един ъгъл на завет е дом. Всеки с разбирането си.
цитирай
9. jabalka - Привет sestra !
18.11.2012 10:03
Много интересна за мен тема...
дом в нас, дом под краката на любимия ни стол, дом - там където постилам бабината черга, мисля си че по този начин наистина носейки го в себе си го визуализираме - навсякъде където попадаме, при мъжете наистина понятието дом е по различно !
Предлагам да играем на представи си ...поне ще махнем тежестта на инсектицидната третировка !
Приятен и светъл ден! :)
Извини ме ако съм се увлякла с коментара !
цитирай
10. sestra - Не си се увлякла, Ябълчица, напротив,
18.11.2012 10:30
твоите коментари всеки път са ми доста близки и интересни. Предлагаш да си играя на безсмъртна бълха?:) Ето, започвам...:))) А темата - тя не е толкова моя, колкото на един много близък мой човек, чийто ход на мисли и преживявания напоследък следя с много голям интерес. В този текст моя без колебание е само умората.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2578761
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031