Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.12.2011 20:14 - Посветено на...
Автор: sestra Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2618 Коментари: 12 Гласове:
25

Последна промяна: 15.12.2011 06:22

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 Тези дни ми се нароиха отново мисли за смъртта, неизбежната спирка на всяко същество на планетата. И не за първи път. Когато се случи така, преживявам своеобразен сблъсък с един особен предразсъдък, на който не съм чужда, но все пак го съзнавам като такъв, като фалшива емоция, една от тези, с които е така склонна душата да се загръща,  да кашира стените си, сякаш има начин да се изолираш от смъртта. По този повод все си спомням думите на един приятел за раждането. При вида на някоя обхваната от паника в последните предродилни дни жена, той често казва: "Ами не го раждай. Щом те е страх, откажи се."
 Така и със смъртта. Да не умираме, ако искате. Та си мисля за актьора Велко Кънев, Бог да го прости. Моят жив спомен от него е от сцената. Беше преди години. Нямаше как да не усетиш огромното му, въздействащо присъствие. Като цунами някак, пък събран и толерантен, недоминиращ над партниращите, даже си личеше как полага на моменти усилия да удържа цунамито, да не ги помете. Можеш ли да бъдеш такава широка личност, се питам всеки ден, като този човек и много други, от които се уча... Нека това напоследък дошло ми нещо бъде посвещение към паметта на добрите като него. 


Догадки за любовните сонети на Шекспир

Когато в главата на Шекспир 
се пръкнели стихове,
той бързо изписвал с тях
купчини листове.
Не е известно да е имал смелост
да ги показва и чете на някого,
нито на благия любим, 
ни на ценители.
Подпъхвал ги между листата
на пиесата, която пишел,
за да изглежда по-набъбнала.
Това показвал на лихваря,
а неугледният евреин
претеглял купа на везните
и питал все: "Върви ли?"
"Ще имаш ли готовност за неделя?"
Мисли му, ако няма публика!.."
Сонетите за Шекспир
имали огромен смисъл -
приспивали вниманието на лихваря
през всеки божи ден, подарък за актьорите,
опазвал ги така за всеки следващ.
Защото само те разбирали пиесата,
а само Шекспир съумявал
с тях да си говори.
И си мисля:
Не всичко, даже твърде малко е
любов и стихове.
Останалото е 
живот в театъра. 

                                                                                14 дек. 2011









Гласувай:
25



Следващ постинг
Предишен постинг

1. turb04 - Не зная кое е по-красиво - раждан...
14.12.2011 21:14
Не зная кое е по-красиво - раждането, или смъртта.
Според мен нашият свят е груб и идването в него е грубо, а смъртта е те освобождава и те прави свободен. Поне на мен така ми се струва.
цитирай
2. cinderellathespy - ...
14.12.2011 22:22
Привет среднощно...
Много ми хареса споделеното....
Спомних си нещо, което съм писала преди време...
Поздрав с него и те прегръщам, сестричка....
http://cinderellathespy.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/11/26/tygata.443140
цитирай
3. sestra - Не знам дали е така.
14.12.2011 22:26
Нашият свят е и тежък, и красив, и всякакъв, но не можем да избегнем в него това, което не харесваме, а смъртта - не знам дали освобождава точно. Поне според редица религиозни познания, включително и християнството е друго. А разсъжденията ми са далече от каквито и да било култове към нея. Придържам се към едно виждане, че осъзнаването на този бъдещ опит дава толкова свобода приживе, колкото е възможно да имаме.Tя също не е безкрайна. Благодаря ти за коментара, turbo4.
цитирай
4. sestra - Cinderella the Spy,
14.12.2011 22:47
Прочетох твоето описание на тъгата. Хубаво е, тя е наистина крехко състояние и доста изтънчена, ако не привикваме към нея. А това последното е пък често срещано според опит и наблюдения от мен. Също те прегръщам.
цитирай
5. magicktarot - Стихотворението е страхотно, Станимира!
14.12.2011 23:45
Поклон пред Велко и светла му памет!

Интересни споделяния за смъртта пишеш... Доскоро си мислех, че съм усвоила тибетското възприятие за това велико Тайнство (или "Най-голямата тайна - смъртта" майка Тереза) - според ученията на ламите и т.н. Но не съм - далеч съм от това... Факт е обаче - най-огромната илюзия се поражда в света ни от смъртта. Това е фактът, че почти всички забравяме за нея и цял живот си живеем така, все едно не ни очаква тази "тайна"... Май не се изразявам разбираемо, но не мога да го формулирам по-добре... И, ако целият живот е една илюзия, поради смъртта, то това е много добре илюстрирано от последната ти строфа - "останалото е живот в театъра"...
Поздрави!:)
цитирай
6. sestra - Ами да, Меджик,
15.12.2011 00:09
тази илюзия вероятно ни поробва много повече от всичко, което допускаме да мислим по темата. До(раз)чела си го, а твърде набързо го бях сглобила :) Благодаря ти.
цитирай
7. pontis - Намигване към Шекспир...
15.12.2011 08:55
Хубаво е да отгатваш гениалността.
цитирай
8. turb04 - Аз съм бил в кома и на базата на това ...
15.12.2011 12:18
Аз съм бил в кома и на базата на това споделям. А иначе нямам страх от смъртта и ми е спокойно. Всъщност, от момента на раждането очакваме момента на смъртта, тъй че Съвършената е навсякъде с нас :)
цитирай
9. lovehunter - !!!
15.12.2011 22:42
? - можеш „да бъдеш такава широка личност“ и ти си се докосвала до широкото:) прекрасен постинг, благодаря, за което!!!
цитирай
10. sestra - Хубаво е да отгатваш гениалността. ...
16.12.2011 16:07
pontis написа:
Хубаво е да отгатваш гениалността.


Гениалността не е ли проста, за да бъде отгатната трудно и пак толкова проста, че да бъде обратното?..
цитирай
11. sestra - Аз съм бил в кома и на базата на това ...
16.12.2011 16:10
turb04 написа:
Аз съм бил в кома и на базата на това споделям. А иначе нямам страх от смъртта и ми е спокойно. Всъщност, от момента на раждането очакваме момента на смъртта, тъй че Съвършената е навсякъде с нас :)

Да, точно това мислех. Съдейки по опита, който споделяш, предполагам имаш будност наистина :)
цитирай
12. sestra - ? - можеш „да бъдеш такава широка ...
16.12.2011 16:11
lovehunter написа:
? - можеш „да бъдеш такава широка личност“ и ти си се докосвала до широкото:) прекрасен постинг, благодаря, за което!!!


Благодаря ти, lovehunter, че ми оказваш това доверие :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2583046
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930