Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.03.2013 12:13 - Светата тиква
Автор: sestra Категория: История   
Прочетен: 6524 Коментари: 18 Гласове:
24

Последна промяна: 22.03.2013 23:08

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Seeds must hide in the ground to become whatever is in them.
                                                                                 ~Rumi

 Вчера беше един доста обикновен ден за мен. На работа и в къщи посявах...

image  image
image
(от урока за Комедия дел арте. Много интересна тема, но за друг път.Тук само като картинките, които рисувам на дъската всеки път, когато разказвам на децата за този стил от 17в. в темата по театрални костюми :)

и брах плодовете на своите воля и любов също както правиха това хората, с които работя и живея. Не очаквах, че ще видя това дърво, съвсем естествено започнало да цъфти в своето време. Изглежда като бунт все пак. 

image

Няма да мине много време и ще изглежда естествено и в своето време. В къщи ме чакаше едно чудо, което едва днес мога донякъде да разбера. Лъжа ви, не го разбирам, но си е чудо. Днес видях тази форма - кръста, многократно, докато слушах речта на папа Франциск, мислейки за любимия ми Св. Франциск, чиито светлоумни и сърцати мисли новият глава на католическата църква очевидно е следвал за моя огромна радост. В мислите си деля католическата от православната църква донякъде по политически и исторически причини, но Св. Франциск е заседнал в сърцето ми като че ли от векове, независимо от това, че се определям като източноправославна. Да видим - не е ли всяко разделяне предразсъдък, защото в основата, в най-тъмното и скрито кътче, никне едно ново семе, за чието съществуване никой, ама никой не подозира? Да погадаем на Светата тиква :) 

imageimage


imageimage

( препоръчвам да се гледат снимките с тиквата поотделно заради детайлите, не, че са много качествени, имах само телефон в момента)




Тагове:   тиква,   плод,


Гласувай:
24



Следващ постинг
Предишен постинг

1. stela50 - Изумително ... снимките са много добри...
19.03.2013 14:57
Имам абсолютно същото усещане и нося
особено чувство към Св. Франциск,
въпреки православното си изповедание...
Всъщност не би трябвало да има значение.
Светата тиква - няма нищо случайно ...
Хубаво е, че те посетих, Стани... Поздрав !
цитирай
2. sestra - Почти нямам думи, Таня,
19.03.2013 19:45
опитах се да предам нещата така, както са, за да не забравя след време... или да не се забрави този специален момент, за който увереността ми е непоколебима. Радвам се, че си идвала, пак ела :)
цитирай
3. faktifakti - много ми харесаха рисунките ти, защото са уникални и фигурите колоритни и живи
20.03.2013 08:23
тикви и кръстове в тях - много, както и цъфнали дървета на пролет. прегръдки
цитирай
4. makont - Тиква, тиква, ама разбира!
20.03.2013 08:44
Знаеш, сериозно четиво е твоето, а аз се усмихнах. И това е нещо, нали. Усмивки и за теб в този прекрасен пролетен ден!
цитирай
5. martiniki - комедия дел арте...
20.03.2013 09:40
животе - бунт, твоето име е пролет!

Тиквата не случайно се среща из приказките, отношението ми към нея винаги е било уважително...ето и сега - стръкче живо
цитирай
6. sestra - Радвам се, че ги оценяваш...
20.03.2013 10:18
набързо ги правя всеки час почти тези дни и ми хрумна да ги снимам, че да видя различните варианти после. Видя ли кълнчето вътре в тиквата? Невероятност наяве :)

faktifakti написа:
тикви и кръстове в тях - много, както и цъфнали дървета на пролет. прегръдки

цитирай
7. sestra - :D Не знам колко разбира, но го прави
20.03.2013 10:20
като бог тая тиква :) Не знам също и колко е сериозно... и аз бях засмяна, докато го поствах :D

makont написа:
Знаеш, сериозно четиво е твоето, а аз се усмихнах. И това е нещо, нали. Усмивки и за теб в този прекрасен пролетен ден!

цитирай
8. sestra - Един естествен бунт,
20.03.2013 10:22
както и естествено е явлението комедия дел арте, оживяло в безброй превъплъщения до днес. Да, хубаво подсещане за тиквата от приказките. Ами да! ;D

martiniki написа:
животе - бунт, твоето име е пролет!

Тиквата не случайно се среща из приказките, отношението ми към нея винаги е било уважително...ето и сега - стръкче живо

цитирай
9. jabalka - Удивително е Творението- удивлението ни е всеки досег с него...
20.03.2013 10:50
Когато видя отрязано дърво забързвам напред за да надникна в пукнатините и Виждайки кълн зелен мога да продължа да живея - Дишайки!
имам любимо четиристишие , което чух в специален момент - мисля че е от Георги Мишев ...но не съм сигурна...за съжаление , но то е велико според мен:
- "...попитали вишнята - Какво е Бог?- и тя цъфнала" :))
цитирай
10. sestra - да, тези думи са наистина гениално точни,
20.03.2013 16:01
на Георги Мишев - нищо около нея не предполага този цвят, тя го носи вътре в себе си и ето - един ден - цъфва :)

jabalka написа:
Когато видя отрязано дърво забързвам напред за да надникна в пукнатините и Виждайки кълн зелен мога да продължа да живея - Дишайки!
имам любимо четиристишие , което чух в специален момент - мисля че е от Георги Мишев ...но не съм сигурна...за съжаление , но то е велико според мен:
- "...попитали вишнята - Какво е Бог?- и тя цъфнала" :))

цитирай
11. martiniki - свързвам комедия дел арте с едно стихотворение (Коломбина)
20.03.2013 16:20
Оранжев кринолин насмита погледи,
пълзи дантелена змия по анфиладата...,
подпираш Арлекин,затънал в ромбове,
не различил бонбона от наградата.


Прическа -кула на нелепото ти скеле...
В безумно розово се плъзгаш по пиацата.
Пет удара на гонг съсирват жребия.

Червени рози, дявол в храсталаците

и други бутафорни откровения
подсилват шиповете на гротеската.
Парлив ти е езикът.Без съмнение.
Крещи площадът. Но мълчи метресата.


Станка Бонева
цитирай
12. faktifakti - жалко , че не мога да рисувам като теб.
20.03.2013 16:58
извини ме , но за мен тиквата е полезна храна. и бог я е белязал с кръст от вътре, демек - повишено внимание. би ме трогнало цвете , би ме възхитило цъфнало дърво. тиквата я обичам печена с много захар и забоден карамфил, не цвета... усмивкиииии

sestra написа:
набързо ги правя всеки час почти тези дни и ми хрумна да ги снимам, че да видя различните варианти после. Видя ли кълнчето вътре в тиквата? Невероятност наяве :)

faktifakti написа:
тикви и кръстове в тях - много, както и цъфнали дървета на пролет. прегръдки


цитирай
13. sestra - Много точно,
20.03.2013 23:24
това си е комедия дел арте. Говори прямотата със соленичък език :)

martiniki написа:
Оранжев кринолин насмита погледи,
пълзи дантелена змия по анфиладата...,
подпираш Арлекин,затънал в ромбове,
не различил бонбона от наградата.


Прическа -кула на нелепото ти скеле...
В безумно розово се плъзгаш по пиацата.
Пет удара на гонг съсирват жребия.

Червени рози, дявол в храсталаците

и други бутафорни откровения
подсилват шиповете на гротеската.
Парлив ти е езикът.Без съмнение.
Крещи площадът. Но мълчи метресата.


Станка Бонева

цитирай
14. sestra - :) Вече е изядена,
20.03.2013 23:25
но за карамфил не бях се сетила. Сигурно е много вкусно. Внимание, да, но за мен си беше чиста радост - няма и 8 часа след малката покълнала семка чух думите на новия папа, както не ме интересуваше много, слушайки, попаднах в моя свят, свети Франциск сякаш плете горе звездни хамаци под меко слънце и нови задачи за добрите хора, повярвай ми.

faktifakti написа:
извини ме , но за мен тиквата е полезна храна. и бог я е белязал с кръст от вътре, демек - повишено внимание. би ме трогнало цвете , би ме възхитило цъфнало дърво. тиквата я обичам печена с много захар и забоден карамфил, не цвета... усмивкиииии

sestra написа:
набързо ги правя всеки час почти тези дни и ми хрумна да ги снимам, че да видя различните варианти после. Видя ли кълнчето вътре в тиквата? Невероятност наяве :)

faktifakti написа:
тикви и кръстове в тях - много, както и цъфнали дървета на пролет. прегръдки



цитирай
15. iliada - Удивително!
21.03.2013 09:53
Удивително!
цитирай
16. sestra - Наистина :)
21.03.2013 11:43
iliada написа:
Удивително!

цитирай
17. faktifakti - вярвам ти. шегувам се. да докосваш бог в ежедневието означава, че си истински с бог.
21.03.2013 12:41
sestra написа:
но за карамфил не бях се сетила. Сигурно е много вкусно. Внимание, да, но за мен си беше чиста радост - няма и 8 часа след малката покълнала семка чух думите на новия папа, както не ме интересуваше много, слушайки, попаднах в моя свят, свети Франциск сякаш плете горе звездни хамаци под меко слънце и нови задачи за добрите хора, повярвай ми.

faktifakti написа:
извини ме , но за мен тиквата е полезна храна. и бог я е белязал с кръст от вътре, демек - повишено внимание. би ме трогнало цвете , би ме възхитило цъфнало дърво. тиквата я обичам печена с много захар и забоден карамфил, не цвета... усмивкиииии

sestra написа:
набързо ги правя всеки час почти тези дни и ми хрумна да ги снимам, че да видя различните варианти после. Видя ли кълнчето вътре в тиквата? Невероятност наяве :)

faktifakti написа:
тикви и кръстове в тях - много, както и цъфнали дървета на пролет. прегръдки




цитирай
18. sestra - То си се случва
21.03.2013 20:49
с осъзнаване или без :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2585482
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930