Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.07.2012 13:47 - Природата на Бог е женска
Автор: sestra Категория: Други   
Прочетен: 3765 Коментари: 16 Гласове:
22

Последна промяна: 15.07.2012 20:48

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Не е скандално и не е абсурдно, но пък и не бих казала"Бог е жена", защото жените като същества са нещо отделно - формирани от неизброими гледни точки човешка история. 
Аз, детето обичам жените да са около мен, а най-много обичам бабите. Имах много докато растях - майките на моите родители и като се замисля, още поне пет - шест. Превръщането ми в жена е един сън, който не съм в състояние да опиша - сънувам ли го още или нещо друго, не знам, но детството  си е най-съзнателната ми форма на съществуване. Като се загледам понякога в стара жена или мъж, мога да видя какви са били като деца. Но зависи - старостта е една промяна, която се влияе много силно от гени и култура, а и други фактори. Все пак идва при всеки. Не ме е подтискала в моите баби, обичах да разговаряме. И тъй като с двете ми рождени баби все пак бяхме доста близки и историята ми с тях сякаш е безкрайна, няма да си мисля днес за тях... Ще си спомня за другите.
  Тя беше близка роднина на баба ми и сестра и. Наричаше ги калинке и малинке, а те нея стринке. Когато разказваше за времената от детството на баба ми, светът се отваряше като мида за глупавия бисер в мен. 
Никоя от тези жени не беше блага, но заговореха ли - насищаха въздуха с притаен смисъл, който ето - продължавам все още да разгадавам.
Друга една - останах при нея за първи път далече от родителите си за няколко дена и  през това време тя ме хранеше с чушки с чеснов доматен сос в хладната си, изпълнена с дъх на билки къща. Имаше мъж и силно ме смущаваше фактът, че не живееха заедно и рядко разговаряха. Дойде неделята и тя рече "днес ще ти направя катми на сач"  и последва незабравим спектакъл за катми с кисело мляко, сода и жар под асмите. Като станаха готови, занесе и на мъжа си в неговата стая и ми разказа за един Иван, с когото се обичали, но животът го отпратил нанякъде, тя се оженила и като се върнал, взел да се катери по дърветата, каза, полудял. Била най-голямата красавица в селото... имаше нещо такова зад огромните диоптър далекогледство, черни дрехи и тяло, високите скули. Пускаше ми плочи с народна музика, които често си слушаше съвсем самичка докато шета из къщи.
И неочакваната -  с огромна библиотека медицинска литература в хола останала от покойния и съпруг - лекар. Страх ме беше от тези книги с ужасяващи илюстрации, които отварях, водена от силно любопитство. Картофите ги готвеше цели обелени, с големи късове месо на фурна и ужасно вкусен сос. Един ден ме попита: имаш ли си някое момче? Казах и има един, но нещо не се получава между нас. Погледна ме с жива тъга, много жива и каза: "Защо...? Намери го, обади му се!" Имаше толкова настойчивост в тези думи и болка, че чак се събудих от моите си любовни терзания. В очите и с множество бръчици и торбички, засенчени от леко падаща сива коса видях, че преживява същото, но не попитах, днес съжалявам. Погали ме по бузата с впечатляващо фината за едрото си тяло ръка и след това ме пита на няколко пъти търсила ли съм го. Тя беше наша далечна родственица и когато след няколко години научих, че се е хвърлила от собствената си тераса с ужас разбрах защо го бе направила. 
Когато видя стара жена, изпитвам някаква обич, но често и думите им ме привличат. Казва например "оревала съм света" и си я представям плачеща - няма никаква разлика между плача на жените в която и да е възраст или пък смееща се - също. Или пък казва "изхвърли тази мисъл от главата си" и виждам светлина която нахлува, а предметите олекват....Най-живото нещо на света е жената, тя се излъчва през порите, прозира в тялото и пулсира като малък вълшебен ветрогенератор във всяко същество от всеки вид, пол и възраст. 
 




Тагове:   Бог,   жена,


Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bgsever - Имаш сърце, за това и времето е ос...
15.07.2012 14:42
Имаш сърце, за това и времето е оставило тези трайни спомени, че и да ги превърнеш в своя философия.
цитирай
2. sestra - bgsever, здравей
15.07.2012 15:07
Може да се предполага различно - помним на случаен принцип и моделираме по спомени или имаме случки, които са предопределени по някакъв начин... не се знае. А за философията.... убеждение е :)
цитирай
3. martiniki - Хубаво казано, близко до мен:)
15.07.2012 16:23
Бабите бяха моите феи. Моите реални феи-орисници и закрилници. Сега ти ме подсети и се замислих и си спомних, че е имало и други възрастни жени в детството ми - сестрите на бабите ми, на дядовците, стринки, чинки, комшийки, една баба ДИна (казвала съм и баба Диня) и нейния дядо Илия - дядо Лев, които помня от най-ранните си години в Бургас с тяхната стара градска къща със скърцащо тясно и вито стълбище, двойни врати и високи тавани, баба Мара (сестрата на моята баба) чиято приказка беше - Мара, магаре, министър; баба Дойка, която никак не съм харесвала и съм обръщала галошите и с носовете навън като е идвала на гости у бабини...колко много още мога да си спомня - бабите на приятелките ми, най-различни жени,повечето с черни забрадки, всяка жалееше някого.

http://www.youtube.com/watch?v=lhcoMtCDCDg&feature=g-vrec
цитирай
4. chinaware - Ех, че хубаво си го разказала...
15.07.2012 16:55
Като споделено на един дъх ...
...заговореха ли - насищаха въздуха с притаен смисъл...
Прекрасно е да имаш такива спомени. Мен все не ме даваха на баби, пък и аз не обичах да ходя. Падах, жулех си коленете, старите къщи ми миришеха на парцали , сега се сещам,че е бил мирис на нови, домашно тъкани черги и кенари. Лампите вечер - слаби и жълтеникави . Един път се изхитрих и паднах в тоалетната на двора, та си загубих и гуменките :) Братовчедите ми ме юркаха, брат и сестра , задружни и сплотени. Ама,и аз не бях лесна ,,,,
цитирай
5. sestra - Здравейте, промених шрифта, че ми се видя нечетлив,
15.07.2012 21:05
макар, че исках да стои по=сбито...

martiniki, радвам се, припомни ми сега едни шоколадови бонбони "Смокиня" с които ни черпеха една баба и един дядо, при които ходехме понякога с майка ми - къщичката им все още ме привлича като къща за кукли...
тези "странични" хора от детството са интересни, защото са ни формирали с отделни,притежаващи кратка ефективност събития.

chinawere,
благодаря ти, прекрасно е, и че ми разказа това.... а как така си се изхитрила да паднеш в тоалетната.... разсмя ме :))))
цитирай
6. monaliza121 - Много хубаво, като детска прика...
16.07.2012 00:17
Много хубаво, като детска приказка, но за големи деца:))
Почти всеки пази спомени от истории с баби. Като малка, не вярвах, че маминка някога е била дете, мислех си, че така се е родила, с очила и фризирана коса.
Поздрав, Сестра!:))
цитирай
7. men - Светът на бабите го няма вече.
16.07.2012 07:59
Чудесна разказвачка си!
цитирай
8. sestra - Благодаря ви,
16.07.2012 09:11
радвам се много, че ви харесва моят разказ :)

monaliza121, да наистина, повечето сме минали през този бих казала сюрприз, когато разбираш, че Тя е била дете :))

men, може да се видоизменя светът на бабите, но няма как да изчезне, децата са тук.
цитирай
9. liliyanaandreeva - В Африка, Япония, Полинезия и др...
16.07.2012 09:40
В Африка, Япония, Полинезия и древния Вавилон върховните богове са жени! И ако жената е от "седмото" ребро на Адам, то това не значи ли, че е седмо поколение биологичен компютър, който е много по-съвършен от първичния адамов, който се държи "като първия човек"!
цитирай
10. sestra - lilianaandreeva,
16.07.2012 10:39
де да знам, това ребро на Адам не е ли една твърде свободно тълкувана фраза, че и превод претърпявала?... имам свое виждане, но не държа да го споделям цялото.
цитирай
11. imbe - :))))
16.07.2012 10:40
Добре разказано и песента е прекрасна :)
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
12. анонимен - KALTIN
16.07.2012 10:42
ku4ki bog e bezpolov ... ako be6e s pol do sega da ste go pobedili ... poneje i maje i jeni ste kurvi ... mrasni kabalisti i prodali se na razni kliki da obremenqvat 4ove6kite du6i i da se pravqt na targovci no skoro na vsi4ko tova 6te bade slojen krai ... absoljuta TANGRA e nedovolen i 6te predizvika namesata na svetlite alpi v tozi svqt i te 6te iz4istqt vsi4ki demoni i poklonite im ot tuk
цитирай
13. sestra - Добре разказано и песента е прек...
16.07.2012 10:49
imbe написа:
Добре разказано и песента е прекрасна :)
http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513

Благодаря, еее, най-после и за песента..., нали?!!!
цитирай
14. sestra - ku4ki bog e bezpolov. . . ako be6e s ...
16.07.2012 10:53
анонимен написа:
ku4ki bog e bezpolov ... ako be6e s pol do sega da ste go pobedili ... poneje i maje i jeni ste kurvi ... mrasni kabalisti i prodali se na razni kliki da obremenqvat 4ove6kite du6i i da se pravqt na targovci no skoro na vsi4ko tova 6te bade slojen krai ... absoljuta TANGRA e nedovolen i 6te predizvika namesata na svetlite alpi v tozi svqt i te 6te iz4istqt vsi4ki demoni i poklonite im ot tuk


разбира се, че Е без пол, но няма как да кажеш и безполОВ, нали :) А това, че изсипа кофа хули показва само, че в теб тлее безпомощен и порочен сексизъм, как иначе би ми се хванал на въдицата...
за да се успокоиш, трябва да поизхвърлиш някоя и друга мисъл от главата си, няма друг начин.
цитирай
15. анонимен - Ала бала
16.07.2012 20:11
Това са мисли на един ограничен в своята полова усезаемост за света. Бог може де е и...........................
цитирай
16. sestra - Това са мисли на един ограничен в ...
16.07.2012 20:36
анонимен написа:
Това са мисли на един ограничен в своята полова усезаемост за света. Бог може де е и...........................

продължавайте да Усезавате все така, вие ще разберете едно, друго, не може да не разберете.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2585052
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930