Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
01.05.2012 16:45 - В началото беше словото
Автор: sestra Категория: Други   
Прочетен: 1592 Коментари: 7 Гласове:
20

Последна промяна: 06.05.2012 08:14

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 В кое начало?  В началото на голямото объркване ли? Или на играта?

Дребосъчето ми сочи старата си рана от ожулено.
- Все още е захарно - казва.
Първата ми мисъл е, че го е близвала отвреме навреме, за да твърди това. Не, всъщност е като разпръсната захар по кухненския плот, като разпиляна след тайно бъркане в захарницата - грапаво. Още има коричка. Разбира се, че тя е поет, но не екзистенциален или някакъв друг вид поет, а просто свободен човек. Мисълта и е все още бавна и изчерпателна, все още балансираща между ненасищащия се ум и усещането за реално съществуване.
Затова най-много обичам нейните лъжи и начина и да ме баламосва. Както като идва при мен и ми показва половината си ръка, намазана с плътен слой боя.
- Без да искам  - казва - но все пак цветовете са хубави, много хубави - съгласявам се, цветовете са търсени всеки поотделно и като композиция.
- А черното е любимият ми цвят.
Новост някаква, доскоро беше розово и други. И друг път без да иска. Тя харесва една моя рисунка в черно, наистина я харесва. 
А защо ги избира тези начини да ми казва нещата, нямам и грам идея. 
Захарна рана ... Ех, как бих юрнала тая щура метафора по белите полета, по черните полета на оня сляп палаш - съзнанието! Пък да ги гони, додето падне песът. Тъкмо ще спи хубаво след това. Но няма да го направя, тя си е на дребосъчето. И нека е грапава полузарасналата рана, захарно грапава. Докато зараства, нова ще поникне. Вероятно в цветове. Или  в музика. Пееща рана - как ли би звучала? Не мисля да мисля по това - само дребосъкът може да го хване.






Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - заради думата "палаш" и захарната рана ми хрумна, че е подходящо едно стихотворение
02.05.2012 06:23
(преди време питах Н.Милчев какво е "палаш", мислех, че са объркали при набирането на думата)

НОЩЕН МЪЖ

Това не са нощи, а нощви.
И аз не съм мъж, а тесто.
Звездите - високи и кльощави,
приличат на стопено гнездо.

Плътта ми, едва загоряла,
се рони от светлина,
че аз съм потомък на бяла,
но ходеща в черно жена.

Съдбата - сестра на хлебаря,
е винаги с мокри очи.
И хлябът, подобно на зара,
в дълбоката нощ не личи.

Мен ситите хора ме плашат,
но аз съм троха от троха
и хвърлям пред носа на палаша
надежда и звездна бълха.

И както съм много високо,
и както съм матов и чер,
изтръсквам душата в потока
и смесвам брашно и хайвер.

Тогава присядам до мама
и с кръглото свое лице
приличам на луната голяма,
която цяла нощ се пече.
цитирай
2. sestra - Явно е подходящо, Дора :)
02.05.2012 12:07
най-малко заради съвпадащата метафора за палаша-съзнание, фантазия, подсъзнание, полусъзнание :)))) (а какво ти каза Н. Милчев, че аз я знам като някаква селска порода ловно куче, но не съм сигурна дали е порода?)Благодаря ти, много ми харесва.
цитирай
3. martiniki - да, и на мен много ми харесва да си ги припомням
02.05.2012 16:53
ами какво ми каза - че е порода ловно куче, много предано и обичливо и авторът тъкмо на него хвърля звездна бълха - дава надежда:)
цитирай
4. yotovava - Пееща рана - как ли би звучала?
06.05.2012 10:23
Не мисля да мисля по това - само дребосъкът може да го хване.

цитирай
5. sestra - :) Дребните умеят да слушат, Валя, знам, че го знаеш :)
06.05.2012 12:40
Едно друго като нея ми беше казало по-отдавна в една лятна вечер: Виж, звездичките пеят!" То е най-хубавото, което съм чула за една лятна нощ ведно с ясното небе и огромният оркестър на щурците. "Виж, пеят"... :)
цитирай
6. faktifakti - Нестандартни определения за рана.
06.05.2012 20:46
Интересен светоглед.
цитирай
7. sestra - :)
06.05.2012 21:03
ами то и аз съм си интересна,Фактифакти , но не мога да си помогна ;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2577826
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031