Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
29.01.2012 18:55 - Здравето или щастието
Автор: sestra Категория: Други   
Прочетен: 5156 Коментари: 22 Гласове:
30

Последна промяна: 08.02.2012 09:09

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
 image
Свети Франциск умирал. От старост или от болест. А най-вероятно и от двете. Във Францисканския орден хем му били свикнали на особняшките изпълнения, хем никога не били подготвени за това, на какво е способен. На смъртното си легло решил да поиска прошка от магаренцето си. Че от кого друг? Кой друг бива по-изтерзан от язденото ден след  ден добиче в живота на странстващия проповедник? Поискал прошка от душата на магаре.  А после му станало толкова леко на душата, че запял. Пеел така, все едно си язди още из горичките и си говори разни работи с птиците и животинките, не като да е изнемощял и на смъртен одър, заобиколен от посърнали, с червени от плач очи монаси. И  дълго пял, а един брат францисканец, на висок пост, отговорен за организацията, почтително се приближил до ухото му и пошепнал: "Преподобни Отче, бихте ли били малко по-тих в пеенето си?! Тук, в ордена и долу в двора са се събрали голям брой любящи Вас. Те скърбят, плачат, бихте ли били донякъде по-уважителен към техните чувства?!"
Не спирайки да пее, Свети Франциск чул какво му казали и спрял за малко: " Не мога да се съобразя с правилата  на ритуала ви и скръбта на моите обични, Отче Елиас - пошепнал - съжалявам за неудобството, но ми е хубаво!" И продължил песента си с пълен глас.
Не е известна песента, която пял преди да умре Св. Франциск. Само се предполага, че не е била нецензурна, но пък от къде да знам. Във всеки случай - песен.
                                                                                                                                Преразказано от различни източници, съдържа елементи на авторско невежество.
 
Фреската "Проповед на птиците" е от базиликата на Св. Франциск в Асизи с предполагаем автор Джото ди Бондоне, който е негов следовник или на ученик на Джото.










Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. martiniki - той пеел човекът
29.01.2012 19:30
това е прекрасно, нали!
цитирай
2. sestra - Болката е голяма,
29.01.2012 19:35
но духът е по-голям.
цитирай
3. martiniki - асоциацията ми беше мигновенна
29.01.2012 20:08
не знаех историята за смъртта на св.Франциск

С пълен глас!
цитирай
4. sestra - Това са легенди,
29.01.2012 20:32
но се знае, че последните 2 години преди смъртта имал тежка физическа болка.
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A4%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%86%D0%B8%D1%81%D0%BA_%D0%BE%D1%82_%D0%90%D1%81%D0%B8%D0%B7%D0%B8
цитирай
5. magicktarot - За мен Свети Франциск Азиски е един от най-любимите светци!
29.01.2012 20:54
Не знаех тази история, Станимира, но е страхотна! Между другото - не знам дали това има някакво значение и смисъл, но както от ученичка "си падам" по св. Франциск, така впоследствие се оказа, че в работата си за дълго време имах непреки отношения с францискански монах, доста странно и съвсем неочаквано за мен нещо...:)
цитирай
6. sestra - Меджик, моля за извинение, че току-що допълних постинга,
29.01.2012 21:03
а вече имам коментари включително и твоя... На мен ми е точно така - най-любим и от ученически години. От тези хора е, без които не би имало много смисъл човечеството, дори силно да звучи, вярвам го. И хубаво съвпадение... :)
цитирай
7. yotovava - когато пееш, ти олеква,
29.01.2012 21:49
душата ти става прозрачна, като въздух, и не задържа никакви лоши помисли :))))))))))))))))))))))

Валя
цитирай
8. sestra - Да, Валя,
29.01.2012 22:51
пеенето изразява чисти помисли :)
цитирай
9. iliada - Благодаря за постнатото-днес съм с ...
30.01.2012 10:01
Благодаря за постнатото-днес съм с мисъл към отвъдното- вече 3 месеца там е татко....,но той обичаше живота и хич не искаше да се пресели.....
цитирай
10. sestra - Здравей, Илиана.
30.01.2012 14:26
Вчера, докато разглеждах материали за Св. Франциск, попаднах на тази информация, намирам я правдива, въпреки, че съм си източноправославна и ти я изпращам тук. Мир на душата на твоя баща!

http://www.catholic-news.bg/?page_id=20443
цитирай
11. makont - Пеенето е свързано с положителни емоции,
30.01.2012 15:57
те от своя страна ни правят щастливи, а щастието е един вид здраве, и душевно и телесно. Много интересна история, благодаря! Усмивки от мен!
цитирай
12. sestra - Пеенето поне на мен
30.01.2012 18:22
така както се знам, една лоша певица, ми е показвало кога духът ми е силен - тогава ми се получава въпреки данните по рождение... :)
цитирай
13. martiniki - линкът ми дава грешка,
03.02.2012 08:21
но като имам време сама ще потърся

аз си пея често, за ужас на близките ми, децата също вече ми правят забележки - а съм пяла в хора, имам "меден алт";)
цитирай
14. sestra - Линкът е към биографията на Св. Франциск,
03.02.2012 08:55
мисля, че ще я намериш лесно и на български. И ние в къщи постоянно се кикотим едни на други някой като си запее така, с кеф :) Тази легенда е позната като дзенът на Св. Франциск :))), той наистина си е един сто процента дзен средновековен човек, иначе е бил поет и до края си е посвещавал стихове на своите любими малки братя и сестри, както наричал животните.
цитирай
15. tili - Щастието,
04.02.2012 23:27
щастието!
:))))))))))
цитирай
16. sestra - :))) ДА
05.02.2012 00:03
Всичко в повече е загубено предварително в някаква стара игра на белот примерно :)
цитирай
17. rumero - Свети този, свети онзи. . . . а хората ...
06.02.2012 21:08
Свети този,свети онзи....а хората вярващи и невярващи,добри или лоши си заминават като по график.Какво означава това!Означава,че ....Господ няма...Господ или Бог си ти ....но не за теб ,а за останалите...Всичко друго е глупост и суета.Да ме прощава свети Франциск...
цитирай
18. sestra - Ами,
06.02.2012 22:13
не знам какво да ти кажа, Румеро. Всички са си заминали, с изключениие на чакащите. Такива спорове на са много смислени, мисли си каквото искаш, ако не, питай какво мислят други.. :) Свети този е бил много свестен човек :)
цитирай
19. rumero - Не е нужно да питам хората, нали!...
07.02.2012 20:29
Не е нужно да питам хората,нали!Познавах човек,който никога не влизаше в църква,никога не се молеше и не се кръстеше....но когато си отиде от този свят на погребението му дойде половината областен град.Какво ти говори това,замисли се...за това ,кое имах впредвид.Поздрави...
цитирай
20. sestra - Не съм образец за набожност, вижда се и в този постинг,
07.02.2012 20:56
вярваща съм си и защо да доказвам причините? Сега се сещам един приятел казва, най- безсмислен е спорът за духовното с атеист, не знам точно защо така смята. От своя страна нищо не смятам и не споря с теб, а ти защо спориш?
цитирай
21. rumero - Не желая и аз да споря. Всеки е сво...
07.02.2012 22:16
Не желая и аз да споря.Всеки е свободен да вярва в каквото си ще...При мен се получи така,че точно,когато повярвах в написаното от хората божие слово,си отиде човек съвсем земен,тих и скромен.Човек,който си отиде сравнително млад,а за краткия си живот бе пример за доброта и широко сърце.За мен той бе Господ на Земята...и си отиде от този свят така тихо и бързо ...Е,питам се : Защо,ако има Господ ,той прибра такъв човек,който имаше да живее още много дълго и щеше да бъде пример за всички останали...!?Защо библейският Господ се нуждае от това да остави на Земята наркодилъри,изнасилвачи,крадци,лъжци.....???Нима това са хората,които останалите трябва да подражават ??? Отиде си страшно скромен и добър човек,който не се нуждаеше хората да го наричат Свети този или Свети онзи....Да не кажа,че стотици примери може всеки да даде за хора,които денонощно палят свещ и се кръстят,а когато ги помолиш за съвсем дребно нещо и ...те отказват !
цитирай
22. sestra - Заради този възникнал спор
07.02.2012 22:38
намирам за необходимо да внеса в текстчето поправката "преподобни", както е прието вместо моята измишльотина "светли". Благодаря ти.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: sestra
Категория: Поезия
Прочетен: 2584730
Постинги: 732
Коментари: 7882
Гласове: 29404
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930